مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی؛

انتقال کشت صیفی جات از محیط های باز به محیط های کنترل شده

1402/07/01 - 20:25 - کد خبر: 100111 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت : با توجه به محدویت منابع آبی و برنامه ریزی برای صرفه‌جویی در مصرف آب، همچنان انتقال کشت سبزی و صیفی از محیط های باز به محیط های کنترل شده در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش نصر، اصغری افزود: ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، بنابراین بخش عمده این محصولات به مصرف داخلی و حدود ۱۵ درصد آن صادر می‌شود.
مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: برنامه تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به‌صورت چهار فصل تهیه و برای اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در پاییز سال جاری تولید ۹۱۴ هزار تن سیب زمینی در ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت، ۶۵۴ هزارتن پیاز در ۱۱ هزار هکتار سطح زیرکشت، سه میلیون و ۶۳۲ هزار تن گوجه فرنگی در ۶۷ هزار هکتار سطح زیرکشت، ۴۱۱ هزار و ۷۵۸ تن خیار در ۱۳ هزار هکتار سطح زیرکشت، ۸۸۶ هزار و ۳۵۱ تن خربزه در ۳۵ هزار هکتار سطح زیرکشت و ۱۶۰ هزار تن هندوانه در ۳۳ هزار هکتار سطح زیرکشت پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/
انتقال کشت صیفی جات از محیط های باز به محیط های کنترل شده نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار