رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باعث ایجاد اشتغال می‌شود

1402/07/01 - 17:13 - کد خبر: 100100 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باعث ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده ظهر شنبه در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در هنرستان دخترانه خدیجه کبری تبریز، افزود: باید توجه داشت که تربیت متوازن و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت‌های کارآفرین میسر نمی‌شود.
وی از مدارس به عنوان خط مقدم استمرار انقلاب اسلامی یاد کرد و یادآور شد: بر این مبنا تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی نیازمند اهتمام و توجه خاص معلمان است.
محمودزاده آموزش و پرورش را مهمترین و بزرگترین نهاد فرهنگی و علمی هر کشوری دانست که محل تربیت نیروهای انسانی آینده در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و باید به اندازه همین تأثیرگذاری مورد توجه باشد.
وی ابراز داشت: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است که با جدیت و حساسیت خاصی از سوی وزارتخانه دنبال می‌شود.
وی آماده سازی مدارس قوی برای ایران قوی را یکی از مؤلفه‌های مهم و محوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بیان و اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی های مدون و تلاش شبانه روزی فرهنگیان و رسالتی خطیر بر عهده تمام دانش آموزان است.
محمودزاده سپس افزود: نظام تعلیم و تربیت کشور باید همزمان با علم و دانش به موضوع مهم و محوری مهارت آموزی نیز توجه ویژه ای داشته باشد تا اهداف مورد نظر در سند و نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عملیاتی شود.
انتهای پیام/
اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باعث ایجاد اشتغال می‌شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار