سفیر ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز:

فرهنگ مشترک ما ایجاب می کند که همکاری های نزدیک تری داشته باشیم/ اقتصاد ایران، اقتصاد قدرتمندی است

1398/02/05 - 15:17 - کد خبر: 1001 نسخه چاپی

نصر: سفیر جمهوری ترکیه در ایران گفت: اشتراکات ایران و ترکیه بسیار بیشتر از اختلافات است و فرهنگ مشترک ما ایجاب می کند که همکاری های نزدیک تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نصر، "دریا اورس" در دیدار با هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: حضور من در تبریز بسیار لذت بخش است.

وی افزود: تحریم ایران از سوی آمریکا و متحدانش و همراه شدن برخی کشورهای منطقه با این مسئله تاثیرات منفی بر تراز تجاری دو کشور داشته است.

وی افزود: ما می توانیم در همان چهارچوب قبلی که اراده سیاسی بسیار بالایی از سوی دو طرف برای تحقق آن وجود دارد، برای تحقق هدف افزایش تراز تجاری کار کنیم.

اورس گفت: تجار و اتاق های بازرگانی در خط اول حل و فصل مشکلات تجارت دو کشور قرار دارند و ما به عنوان مسئولان سیاسی آماده پشتیبانی و حمایت از تجارت دو طرف هستیم.

وی در ادامه افزود: اتاق های بازرگانی در افزایش تراز تجاری دو کشور بسیار تاثیرگذارند، مقامات سیاسی دو کشور اراده بسیار محکمی برای تحقق این امر وجود دارد.

سفیر ترکیه در ایران گفت: ما و ایران در شرایط سختی در امر تجارت قرار داریم و وقتی ایران در تحریم قرار گرفته، کشورهای همجوار آن هم به صورت غیر مستقیم در تحریم قرار می گیرند.

اورس تاکید کرد: باید راه های جدیدی و نگرش های جدیدی برای توسعه تجارت دو کشور و حل مسائل و مشکلات پیش روی تجارت دو کشور به وجود بیاید.
وی گفت: امیدوارم اقتصاد ایران که اقتصاد بزرگ و قدرتمندی است با تلاش فعالان اتاق بازرگانی که بسیار هوشمند هستند از این شرایط سخت عبور کند.
سفیر ترکیه که به زبان فارسی کاملا مسلط بود، اظهار کرد: اشتراکات ایران و ترکیه بسیار بیشتر از اختلافات است و فرهنگ مشترک ما ایجاب می کند که همکاری های نزدیک تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرهنگ مشترک ما ایجاب می کند که همکاری های نزدیک تری داشته باشیم/ اقتصاد ایران، اقتصاد قدرتمندی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار