مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان؛

جلوگیری از برداشت ۱۶.۳ میلیون مترمکعب از منابع آب آذربایجان شرقی

1402/07/01 - 13:51 - کد خبر: 100081 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: از برداشت غیرمجاز ۱۶.۳ میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در نیمه اول سال ۱۴۰۲ جلوگیری شده است.

به گزارش نصر، یوسف غفازاده اظهار کرد: در اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه ۵۵۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده است از قلع و قمع ۳۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها و توقیف ۵۴ دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.
غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۱۱ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی ادامه داد: ضمن نصب ۳۲۱ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت تعداد ۶۰ حلقه چاه مجاز نیز از طریق تقلیل یا پلمپ چاه جلوگیری به عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۵۸۵ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها است.
انتهای پیام/
جلوگیری از برداشت ۱۶.۳ میلیون مترمکعب از منابع آب آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار