: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا؛

بارش پراکنده باران مجدداً از فردا در شمال‌غرب کشور آغاز می‌شود

1402/07/01 - 12:43 - کد خبر: 100070 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: به دلیل عبور موج بارشی که البته گسترده هم نیست بارش‌هایی را در شمال‌غربی کشور از فردا (یکشنبه) خواهیم داشت.

به گزارش نصر، «صادق ضیاییان» امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار کرد: از روز یکشنبه (فردا) بارش‌هایی در شمال غرب کشور از جمله شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی شروع می‌شود که در ارتفاعات رشته کوه البرز هم بارش‌ها به صورت پراکنده انتظار می‌رود.
وی افزود: روز دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش را شاهد هستیم و برای روز سه‌شنبه هم بارش‌ها را در شرق مازندران و استان گلستان به صورت پراکنده انتظار داریم که در آذربایجان شرقی نیز در همین روز انتظار بارش باران داریم.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: تا روز چهارشنبه تغییرات محسوسی در دما نداریم، اما از اواخر هفته روند کاهشی تا دو درجه شدت می‌گیرد. در حال حاضر دمای پایتخت در محدوده ۲۹ تا ۳۰ درجه است که پایان هفته تا دو درجه کاهش دما خواهیم داشت؛ ضمن اینکه تهران این هفته بارندگی نخواهد داشت.
ضیاییان ادامه داد: برخی مناطق کشور همین حالا دمای زیر ۶ درجه دارند که از بین شهرها «سربیشه» در خراسان جنوبی «فریمان» در خراسان رضوی دماهای زیر پنج درجه دارند و حتی شهرکرد و لاله‌زار در استان کرمان در همین محدوده دمایی است که در پایان هفته هشدار خسارت محصولات کشاورزی به دلیل کاهش مجدد دما را دریافت کرده‌اند.
وی همچنین خبر داد: شمال سیستان و بلوچستان به شدت درگیر وزش باد و خیزش خاک است که تا روز دوشنبه ادامه دارد.
انتهای پیام/
بارش پراکنده باران مجدداً از فردا در شمال‌غرب کشور آغاز می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار