معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

جذب ۱۰ هزار پرستار در آزمون استخدامی امسال

1402/07/01 - 12:36 - کد خبر: 100068 نسخه چاپی

نصر: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۸ مهر امسال خبر داد.

به گزارش نصر، عباس عبادی روز شنبه افزود: از مجموع جذب ۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی، ۱۰ هزار نفر نیروی پرستاری به طور مستقیم در بخش درمان و دو هزار نیروی پرستاری در سایر بخش‌ها مانند فوریت‌های پیش بیمارستانی و حوزه بهداشت مشغول به کار خواهند شد.
وی اظهار داشت: مجوزهایی که صادر شده است براساس تخت‌ها و بیمارستان‌های تازه تاسیس یا بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان‌ها خواهد بود و چنانچه در مناطق محروم تخت‌ها و مراکز جدید ایجاد شده باشد، نیروی پرستاری به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.
وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند.
به گفته معاون پرستاری وزیر بهداشت، افزود: اکنون نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است و امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.
انتهای پیام/
جذب ۱۰ هزار پرستار در آزمون استخدامی امسال خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار