امام جمعه تبریز:

جامعه پویا با مدرسه بانشاط ایجاد می‌شود

1402/07/01 - 12:10 - کد خبر: 100063 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت طراوات و سرزندگی در مدارس، گفت: جامعه پویا و بالنده با وجود مدارس با نشاط ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام « محمدعلی آل هاشم » روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان دخترانه خدیجه کبری تبریز، افزود: باید توجه داشت که جامعه ای خلاق و پویا است که در آن مدارس با نشاط و شاداب ایجاد شود که در این صورت از چنین مدارسی افراد مفید و خدمتگذار به آینده کشور تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه مدارس زمینه ساز پرورش دانشمندان و فرهیختگان آینده است، اظهار کرد: چنانچه مدارس ما دارای ویژگی های انسان ساز باشند، دانش آموزان امروز با اگاهی به دانشگاه ها راه یافته و پس از آن نیز با درک درست از واقعیات جامعه، زندگی مستقل خود را شروع می کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: دانش آموزش شادب و با طراوات به احتمال بسیار زیاد دارای محبوبیت در بین سایرین دانش آموزان بوده و در بزرگسالی نیز برای جامعه خود مفید واقع شده و مایه سربلندی و عزت کشور می شود.
وی عزت نفس بالا، خلاقیت، مبتکر بودن، زندگی شاد و بدون آلایش های مادی را از ویژِگی های برجسته دانش آموز و مدارس شاد عنوان و اضافه کرد: باید توجه داشت که در مدارس غم زده به جای طراوات تخم کینه و انزجار کاشته می شود، اما مدارس پویا و با طراوات باعث ایجاد امید به آینده و زندگی همراه با سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.
حجت الاسلام آل هاشم دانش آموزان را به اطاعت از پدر و مادر و احترام به معلمان دلسوز دعوت کرد و یادآور شد: در کنار اهمیت درس و علم آموزی باید دانش آموزان به مسایل معنوی و دینی و اخلاقی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
وی خواستار از میان برداشته شدن دیوار بین اولیای مدرسه و دانش آموزان شد و گفت: پرهیز از روش های سنتی و غلط گذشته باید در مدارس مورد توجه جدی قرار بگیرد و مسئولان آموزش و پرورش، معلمان مدارس و متولیان امور فرهنگی برای اقدامات خلاقانه با هدف ایجاد محیط سالم و بانشاط اهتمام داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اعلام اینکه از امروز تعداد ۷۳۳ هزار نفر دانش آموز در این استان رهسپار مدارس شده و سال تحصیلی جدید را شروع می کنند، گفت: این تعداد دانش آموز در ۳۷۷ هزار باب کلاس در قالب بیش از ۶ هزار مدرسه آغاز سال تحصیلی را جشن می گیرند.
«مسعود سعادتی» شعار امسال آموزش و پرورش را " ایران قوی، مدرسه قوی" اعلام و اضافه کرد: همه ارکان آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای تحقق این شعار محوری به کار می بندند.
به گفته وی توجه به مهارت آموزی در کنار مسایل آموزشی و تربیتی جزو اولویت های اصلی نظام تعلیم و تربیت در دوره جدید مدیریتی است.
بیش از ۷۳۰ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه آذربایجان شرقی امسال راهی کلاس های درس شدند.
انتهای پیام/
 جامعه پویا با مدرسه بانشاط ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار