مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور؛

۵۵ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت است

1398/10/01 - 12:36 - کد خبر: 10006 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۵۵ درصد راه‌های روستایی در ایران آسفالت بوده و تلاش می‌شود مابقی نیز آسفالت شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شعبان خاوری روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در مجموع ۲۰۰ هزار کیلو متر راه روستایی در کشور وجود دارد و امسال با اجرای طرح "ابرار" سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود.
 وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی، ۸۰ هزار کیلومتر انواع دیگر راه‌ها، ۳۷۰ هزار آبرو و پل و ۱۷۷ کیلومتر تونل در کشور بیان‌کرد: ارزش ریالی راه‌های ایران بیش از پنج میلیون میلیارد ریال است.
وی  با بیان اینکه‌ عوامل جوی و طبیعی، حجم ترافیک و بار وارده بر جاده‌ها باعث فرسایش آنها می‌شود، گفت: نگهداری و بهسازی جاده‌ها یکی از اولویت‌های سازمان راهداری است.
خاوری با بیان اینکه راهداری و نگهداری از آن بر راه‌سازی اولویت دارد، اظهارداشت: طبق استانداردهای جهانی چهار تا ۶ درصد ارزش راه‌های هر کشور سالیانه به نگهداری آن اختصاص می‌یابد در حالی که این رقم در ایران خیلی کمتر از استانداردهای جهانی است.
وی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل زمینی در کشور ادامه‌داد: هر سال بیش از ۸۵۰ میلیون نفر در کشور از طریق شرکت‌های حمل و نقل عمومی و یا به وسیله خودرو شخصی سفر می‌کنند.
 مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همچنین هر سال بیش از ۹ میلیون تن کالا در قالب ۴۳۳ هزار سفر توسط کامیون‌ها در ایران جابجا می‌شود.
خاوری افزود: میانگین طول عمر ناوگان حمل و نقل در کشور ۲۲ سال است که از میانگین جهانی بیشتر است.
وی اظهارداشت: امسال در طرح زمستانی ۱۹ هزار راهدار با ۱۲ هزار انواع ماشین‌آلات در ۹۴۰ راهدارخانه مستقر بوده و به مسافران در نقاط مختلف کشور ارائه خدمت می‌کنند.
وی یکی از مشکلات راهداری را کمبود اعتبار برشمرد و بیان‌کرد: نگهداری و بهسازی جاده‌ها از دیگر دغدغه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.   
پخش کلیپ، اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر قسمت‌های این آیین بود و در پایان با اهدای لوحی از راهداران،‌ خادمان و شاغلان حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/
۵۵ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار