رئیس جمهوری؛

سطح دانش همراه با تربیت در مدارس ارتقا یابد

1402/07/01 - 09:45 - کد خبر: 100055 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور بر ضرورت ارتقای سطح دانش همراه با تربیت در مدارس و بین دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش نصر، ابراهیم رئیسی صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی و افتتاح سه مدرسه در بهارستان و افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس بر ضرورت ارتقای سطح دانش همراه با تربیت در مدارس و دانش آموزان تاکید کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار آموزش و پرورش کار بسیار مهمی است، اظهار کرد: اهمیت آموزش‌و پرورش از این جهت است که دارد نیرو سازی، کادر سازی و هویت سازی می‌کند.
وی با بیان اینکه آینده دست کسانی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، افزود: آینده سازان کشور در این مدارس ساخته می‌شود.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه انجام این مأموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است، تأکید کرد: معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی و هم الگوی عملی است.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها ارتباطشان را با مدارس قطع نکنند و همواره بچه‌ها باید حس کنند که بین خانه و مدرسه قرار دارند، تصریح کرد: خانواده و آموزش و پرورش دو مجموعه اثر گذار هستند.
رئیس جمهور تأکید کرد: پدر و مادر در هویت سازی و شخصیت سازی فرزند نقش دارند، نقش خانه و خانواده و ارتباط خانه و خانواده با مدرسه بسیار اهمیت دارد..
وی اضافه کرد: مدرسه مرکز علم، امید، نشاط و ایمان و مرکز تحول است.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه من از دانش‌آموزان می‌خواهم که پیشرفت‌های روستا، شهر و کشور را به تصویر بکشند، تأکید کرد: آموزش و پرورش جشنواره‌ای از گزارشات و پویش مهر که توسط دانش‌آموزان تهیه می‌شود برگزار کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب در گذشته چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.
وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت بچه‌ها و همراهی و مشارکت آنها در ساخت کشور خیلی مهم است، ادامه داد: مشارکت همه دانش آموزان با دولت برای ساختن بهتر کشور است و این نقش شما بسیار اهمیت دارد.
انتهای پیام/
سطح دانش همراه با تربیت در مدارس ارتقا یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار