وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

مهارت، دانش تحول زا است/ ثبات اقتصادی در گرو جهت‌گیری دانش و مهارت 

1402/06/31 - 20:19 - کد خبر: 100039 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ‌اینکه مدیران کارگاه و‌کارخانجات امروز نیاز مبرم به نیروی ماهر کار دارند، گفت: اگر مهارت و دانش با همدیگر محاذی شوند، بی تردید به مولفه اقتصادی خواهیم رسید. 

به گزارش نصر، سید صولت مرتضوی عصر دیروز در آیین افتتاح بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای کشور در شهر تبریز سخنان خود را با جمله «انسان به سعادت نمی‌رسد مگر با تلاش و‌کوشش» آغاز کرد و گفت: هر انسانی برای رسیدن به سعادت خودش باید تلاش ‌‌و جهاد کند همچنین بخش جمعی با دانش افزایی در حوزه‌های مختلف محقق خواهد شد.
وی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند بسترساز سعادت انسان برای رسیدن به کمال، روزی حلال و‌افزایش و انتقال دانش شود، مرکز آموزش فنی و حرفه است.
وی عنوان کرد: با هدایت نظام‌جمهوری اسلامی ایران، ریل گذاری جدیدی که در حوزه آموزشی صورت گرفته چه در دانشگاه، چه در فنی حرفه‌ای، چه در آموزش و پرورش، جامعه به سمت یک جهت گیری مطلوب حرکت کرده که این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی گردیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ‌اینکه مدیران کارگاه و‌کارخانجات امروز نیاز مبرم به نیروی ماهر کار دارند، تاکید کرد: مهارت دانش تحول زا است که اگر مهارت و دانش با همدیگر محاذی شوند، بی تردید به مولفه اقتصادی خواهیم رسید. 
مرتضوی اظهار کرد: مهارت، بستر صدور نیروی انسانی و دانش فنی را به اقصی نقاط جهان محقق می‌کند.
وی گفت: در کشور‌های مختلف بهشتی از ثروت به دلیل نداشتن نیروی مهارت به دست استکبار کشورهای صاحب قدرت می‌رود. 
وزیر تعاون، کار و‌رفاه اجتماعی ابراز کرد: راه اندازی پروژه مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای کشور، سبب رونق و افزایش تولید و ثبات اقتصادی شده است. از این رو‌ با حمایت و ادامه دادن این مسیر و‌همچنین با فرهنگ‌عدالت محور می‌توانیم به جامعه بشری کمک کنیم تا از استعدادهای نهفته بهره برداری لازم را داشته باشیم.
مرتضوی با بیان‌اینکه‌ دهه ۱۴۰۰ را با ثبات اقتصادی آغاز کردیم، خاطرنشان کرد و گفت: بر حسب گزارشات رسمی، به رشد مطلوب در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ رسیدیم. رشد اقتصادی کشور که ۶.۲ درصد با احتساب نفت و بدون احتساب آن ۵.۲ درصد است. رشد اقتصادی کشورمان در نفت ۱۶.۵ درصد شده است که بخش اعظمی آن به واسطه اموزش اتفاق افتاده است.

اگر آموزش محقق شود بهره کشی از نیروی کار به فراموشی سپرده خواهد شد
وی در پایان گفت: انسانی که دارای دانش فنی است، قدرت مذاکره و قدرت استفاده مطلوب از تدبیر و سرپنجه کارش، افزایش پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/
مهارت، دانش تحول زا است/ ثبات اقتصادی در گرو جهت‌گیری دانش و مهارت  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار