همزمان با آغاز سال تحصیلی/ 

ترافیک سنگین از فردا در تبریز/ حمل و نقل عمومی نیازمند توجه جدی است 

1402/06/31 - 18:34 - کد خبر: 100031 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری، گفت: حمل و نقل عمومی متاسفانه کمتر بوده و استفاده کمتری دارد، وضعیت حمل و نقل عمومی در تبریز مناسب نیست؛ با این حال مشخص است که از ابتدای مهر شاهد ترافیک سنگینی خواهیم بود. 

به گزارش نصر،"محمد رضا روشنی" در گفتگو با نصر همزمان با آغاز سال تحصیلی به موضوع ترافیک در ایام مدارس پرداخت و عنوان کرد: با آغاز بازگشایی مدارس شاهد ترافیک سنگینی در سطح شهر خواهیم شد به دلیل این که 300 هزار نفر دانش آموز در تبریز وجود دارد و انتقال دانش آموزان به مدارس با وضعیت فعلی که شاهد آن هستیم به ترافیک اضافه خواهد شود. 
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اعلام کرد: سال گذشته 27 هزار نفر از این تعداد به سرویس مدارس ثبت نام کرده بودند و بقیه شهروندان فرزندان خود را با ماشین شخصی انتقال می دادند. 
روشنی وضعیت حمل و نقل عمومی را ضعیف خواند و افزود: حمل و نقل عمومی متاسفانه کمتر بوده و استفاده کمتری دارد، وضعیت حمل و نقل عمومی در تبریز مناسب نیست؛ با این حال مشخص است که از ابتدای مهر شاهد ترافیک سنگینی خواهیم بود، اما طبق آماری که از سوی آموزش و پرورش استان ارائه شده است امسال 40 هزار نفر دانش آموز برای سرویس ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: زیرساخت های ما برای حمل و نقل عمومی ضعیف است و در 8 سال دولت گذشته تنها 15 دستگاه اتوبوس خریداری شده بود که رقم پایینی است.
وی افزود: 15 سال قبل 635 دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که اکنون با خرید های جدیدی که صورت می‌گیرد به 415 دستگاه اتوبوس می‌رسیم و در حال تلاش هستیم تا پایان دوره ششم شورا به 500 دستگاه اتوبوس برسانیم که با این حال باز هم به تعداد 15 سال گذشته نمی‌رسد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری خبر داد: از طرفی در حال راه اندازی خط BRT 2 هستیم که از میدان فهمیده شروع، اتوبان پاسداران، یوسف آباد، خیابان آزادی، نصف راه، خیابان آذربايجان و به میدان آذربایجان می رسد که حرکت بزرگی در کلانشهر تبریز بوده و نیازمند اتوبوس های دو کابین و پل های عابر مکانیزه برای این خط هستیم.
امیدواریم تا پایان دور ششم شورا این خط را به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: البته باید توجه داشت که همه این موارد برای حمل و نقل عمومی کم است و لازم است توجه بیشتری شود، ضمن این که متاسفانه مردم رغبت کمتری به حمل و نقل عمومی دارند.
روشنی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است امسال با کمک نیرو های شهرداری در قالب همیار پلیس مقابل مدارس برای روان سازی ترافیک و هدایت شهروندان استفاده شود.
انتهای پیام/ 
ترافیک سنگین از فردا در تبریز/ حمل و نقل عمومی نیازمند توجه جدی است  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار