ویدئو/

فیلم | تقی زاده: طرح پارک بزرگ تبریز نباید در اراضی حکم آباد اجرا شود

دانلود فایل ویدیو

نصر: اکبر تقی زاده کارشناس معماری و مرمت بناهای تاریخی در میزگرد تحلیلی نصر با موضوع «زیست شهری تبریز و اهمیت ثبت میراث محله حکم آباد» گفت: اجرای طرح پارک بزرگ تبریز در اراضی حکم آباد تبریز اشتباه است و باغات حکم آباد باد کاربری خود را حفظ کنند و طرح پارک بزرگ تبریز هم مکان یابی جدیدی شود تا اجرای آن برای تبریز ارزش آفرینی تازه ای داشته باشد، وگرنه اجرای این طرح در اراضی حکم آباد علاوه بر اینکه چیزی بر سرانه فضای سبز تبریز اضافه نمی کند، بلکه با تغییر کاربری این اراضی موجب بروز خسارت به زیست شهری تبریز خواهد شد.

17:28 1402/04/31

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حکم آباد   10 ماه پیش  

هرکسی خود را تاریخدان میداند و دغدغه حفظ اراضی حکم آباد را دارد بهتر است به روند از بین رفتن این اراضی از زمان نادرمیرزا تاکنون توجه کند...آیا در طول تاریخ پارک بزرگ باعث شده است که این اراضی از ۲۰۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار برسد؟ کسی که خود را استاد معماری میداند لطفا یک سطر در مورد طرح و نقشه‌های پارک بزرگ اطلاعات بدهد، چگونه یک استاد دانشگاه قبل از اطلاع از محتوای مطالعات طرح پارک بزرگ براحتی با آب و تاب اظهارنظر میکند؟
طرح فعلی پارک بزرگ تبریز اتفاقا بر هویت و تثبیت و صیانت از اراضی حکم آباد تاکید میکند و ًضمن اجرای یک پارک کشاورزی که امروزه در تمام دنیا از بین صدها نمونه موفق آن مرسوم است، هرگونه کاربری تفریحی را که اتفاقا آن هم مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی است در اراضی بایر آن پیاده میکند‌ و حتی یک متر از این اراضی از بین نرفته بلکه تحت سیاست صیانتی قرار میگیرد. مجموعه فعالیت‌های پارک‌بزرگ به ارتقای اقتصاد کشاورزی منجر خواهد شد و باعث شناساندن بیشتر این منطقه به گردشگران خواهد شد.
مشکل جامعه ما این است که با هوچی‌گری و اظهارنظرهای غیرکارشناسی حق به جانب فکر میکنیم فقط خودمان دغدغه اصلاح داریم و اینگونه اظهارنظرها وقتی از جانب قشر تحصیلکرده مطرح میشود جای تاسف و تامل دارد.
پژوهشیار