سلامتی:

این خوراکی‌ ها سنگ کلیه می‌سازند

1402/06/24 - 14:50 - کد خبر: 99697 نسخه چاپی

نصر: سنگ کلیه به توده‌های کوچک سفت در کلیه‌ها اطلاق می‌شود که به‌دلیل وجود ترکیباتی مانند کلسیم و اگزالات در ادرار به‌وجود می‌آید. ابتلا به سنگ کلیه زمینه‌ساز درد‌های شدید است. البته در این حالت فرد دچار ناراحتی‌های دیگری مانند حالت تهوع و اختلال در دفع ادرار نیز خواهد بود.

به گزارش نصر، سنگ‌های کلیه به توده‌های کوچک سفت در کلیه‌ها اطلاق می‌شود که به‌دلیل وجود ترکیباتی مانند کلسیم و اگزالات در ادرار به‌وجود می‌آید.
شکر، یکی از خوراکی‌های پرمصرف است که به‌خصوص استفاده از آن در تهیه تنقلات خوشمزه باعث افزایش تمایل به مصرف آن شده است.
البته پزشکان همواره تاکید می‌کنند که مصرف شکر باید به حداقل برسد، زیرا عوارض متعددی برای سلامت بدن دارد. گرچه چاقی و دیابت شناخته‌شده‌ترین پیامد‌های مصرف زیاد شکر است، اما این عادت ناسالم عوارض دیگری نیز دارد.
سنگ‌ کلیه به توده‌های کوچک سفت در کلیه‌ها اطلاق می‌شود که به‌دلیل وجود ترکیباتی مانند کلسیم و اگزالات در ادرار به‌وجود می‌آید. ابتلا به سنگ کلیه زمینه‌ساز درد‌های شدید است. البته در این حالت فرد دچار ناراحتی‌های دیگری مانند حالت تهوع و اختلال در دفع ادرار نیز خواهد بود.
گروهی از محققان در مطالعه‌ای به تاثیرات شکر در بروز سنگ‌های کلیوی پرداختند. نتایج مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد که بین مصرف شکر زیاد و احتمال ابتلا به سنگ کلیه ارتباط وجود دارد. در واقع، افرادی که مقدار کالری زیادی به‌دلیل مصرف خوراکی‌های شیرین دریافت می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به سنگ‌های کلیوی هستند.
انتهای پیام/
این خوراکی‌ ها سنگ کلیه می‌سازند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار