مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران خبر داد؛
داخلیسازی تکنولوژی تولید سوزنهای صنایع ریلی کشور در تبریز/ در کیفیت محصول با شرکتهای اروپایی رقابت میکنیم
نصر: مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) از داخلیسازی تکنولوژی تولید انواع سو زنهای ریلی در تبریز خبر داد و افزود: پس از تحریمها شرکت فرانسوی کوجیفر همکاری خود را با ایرید قطع کرد و متخصصان شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال 97 موفق شدند سوزنهای مختلف صنایع ریلی را داخلیسازی کنند.
به گزارش خبرنگار نصر، "محمد متقی پور" پیش از ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانههای آذربایجان شرقی ضمن تشریح دستاوردهای فنی این شرکت در حوزه صنایع ریلی کشور، افزود: این شرکت که از سال 1376 در تبریز آغاز به کار کرده است، صنعت حمل و نقل ریلی کشور را در زمینه طراحی و تولید انواع سوزنهای (سو+زن) ریلی از واردات بینیاز کرده و سالانه بیش از 20 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید سوزنهای ریلی در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران سالانه 900 دستگاه است، ادامه داد: بر حسب نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور تا کنون بیش از سه هزار دستگاه انواع سو زنهای مختلف را طراحی، تولید و تحویل شرکت راه آهن و دیگر مشتریان قرار دادهایم و خوشبختانه شرکت گسترش صنایع ریلی ایران از بدو تاسیس خود کشور را از واردات انواع سوزنهای ریلی به عنوان یک قطعه حساس و راهبردی در صنعت حمل و نقل ریلی بینیاز کرده است.
متقی پور اظهار کرد: شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال گذشته 300 دستگاه و در سال جاری 350 دستگاه انواع سو زنهای ریلی را تولید کرده و برای سال آینده نیز تولید 450 دستگاه انواع سو زن برنامهریزی شده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت تولید انواع سو زن در این کارخانه بر حسب نیاز مصرف کنندههای عمده کشور مانند شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای قطار شهری و صنایع معدنی و فولادی کشور قابل افزایش تا یک هزار دستگاه در سال است.
مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران گفت: سیستمهای سو زن قطارهای شهری تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، قم و... و حدود 40 درصد سو زنهای قطار شهری تهران توسط شرکت گسترش صنایع ریلی ایران تولید و تحویل شده است.
متقی پور از داخلیسازی تکنولوژی تولید انواع سو زنهای ریلی در تبریز خبر داد و افزود: پس از تحریمها شرکت فرانسوی کوجیفر همکاری خود را با ایرید قطع کرد و متخصصان شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال 97 موفق شدند تا 70 درصد قطعات سوزنهای مختلف صنایع ریلی را داخلیسازی کنند.
وی از برنامهریزی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران برای توسعه زیرساختها و افزایش تولید خبر داد و اظهار کرد: واحد فورج و عملیات سخت کاری شرکت گسترش صنایع ریلی ایران به عنوان پروژه جدید و توسعهای این شرکت در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و این مهم میزان داخلیسازی، تیراژ و راندمان تولید را افزایش خواهد داد.
متقی پور بر ضرورت تقویت بخش تحقیق و توسعه شرکت گسترش صنایع ریلی ایران تاکید کرد و افزود: در زمینه طراحی و توسعه محصول هم متخصصان ما در کارخانه قدمهای بزرگی برداشتهاند و طراحی محصول در داخل شرکت و توسط مهندسان جوان ما با تکنولوژی روز دنیا صورت میگیرد.
وی از طراحی سوزنهای پرسرعت در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران خبر داد و گفت: شبکه ریلی کشور برای سرعت حداکثر 160 کیلومتر طراحی شده و ما سوزنهای پرسرعت را هم در این کارخانه طراحی کردهایم.
مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران در خصوص کیفیت محصولات این شرکت نیز افزود: ما در زمینه کیفیت محصول با شرکتهای اروپایی رقابت میکنیم و علاوه بر کیفیت خدمات پس از فروش دستکم 10 ساله هم ارائه میکنیم.
متقی پور در بخش دیگری از سخنان خود از بدهکاری شرکتهای دولتی به کارخانه گسترش صنایع ریلی ایران در تبریز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود بیثباتی بازار ارز ما هم اکنون از دولت 300 میلیارد تومان طلب داریم که هنوز پرداخت نشده است.
وی از برنامهریزی برای صادرات محصولات صنایع ریلی خبر داد و افزود: محصولات ما همه فاکتورها و استانداردهای اروپایی را دارد و اقدامات لازم برای کسب گواهی استاندارد CE اروپا را انجام دادهایم تا بتوانیم تا سال 1403 صادرات محصول به بازارهای جهانی را داشته باشیم.
مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران از طراحی، داخلیسازی و تولید تکه مرکزی سوزنهای مختلف ریلی خبر داد و گفت: تکه مرکزی یک قطعه راهبردی و حساس در سوزنهای ریلی است که با طراحی و تولید آن گام بزرگی در خودکفایی در صنایع ریلی کشور برداشتیم و به همین سبب هم به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شدیم.
انتهای پیام/
محمد سهرابی