اختصاصی نصر |

حذف تراکتور به دست داور!

1401/10/22 - 18:56 - کد خبر: 85230 نسخه چاپی

نصر:در آخرین بازی رقابت های جام حذفی فوتبال، تیم تراکتور در دیدار با استقلال تهران در دقایق پایانی با وجود برتری نسبت به حریف، با همکاری تیم داوری و دو پنالتی بحث برانگیز از این رقابت ها حذف شد.

به گزارش نصر، در رقابت های جام حذفی فوتبال ایران تیم های تراکتور و استقلال در حالی امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که شاگردان پاکو خمز همانند دیدار هفته پیش مقابل این تیم بازی چشم نوازی را ارائه دادند و در چند موقعیت دروازه تیم تهرانی را تهدید کردند.
سرخ پوشان تبریزی  در عین شایستگی با تساوی بدون گل وارد وقت های اضافه شدند که با گل رضا اسدی در وقت اضافه اول از حریف خود پیش افتادند اما در حالی که بازی به دقایق پایانی خود نزدیک می شد در صحنه های عجیب بازهم ورق به نفع استقلال برگردانده شد و همانند تمام دیدار های حساس دو تیم این داوری بود که بیشتر از تیم استقلال در کسب پیروزی نقش داشت. 
در صحنه پنالتی اول که با تکل هادی محمدی صورت گرفت، در بررسی تصاویر آهسته بنظر می رسید خطا پشت محوطه جریمه صورت گرفته است که پنالتی به نفع میزبان گرفته شد اما بدتر از این صحنه، پنالتی دوم استقلال بود که به غیر درست یا غلط بودن تصمیم داور لحظه ضربه این پنالتی بود.
محمدرضا اخباری، سنگربان تراکتور با واکنش خیره کننده پنالتی کوین یامگا را مهار کرد اما این مهار سناریو حذف تیم تراکتور را با خطر مواجه می کرد بنابراین بنابه دلایل نامعلوم این ضربه دوبار تکرار داده شد تا بالاخره توپ به گل تبدیل شود.
مهارت پنالتی گیری دروازبان تراکتور که در این صحنه کاملا آشکار بود به نظر می رسد همین آمادگی مانع از رسیدن بازی به ضربات پنالتی شد تا تیم استقلال با کمک داوری بدون ریسک به مرحله بعدی صعود کند.
 

البته این تنها دیدار جنجالی تاریخ دو تیم نیست بارها داوری ورق را برای تیم استقلال برگردانده است و تصمیمات اشتباه باعث ناکامی تراکتور شده است.
رضا کرمانشاهی، کارشناس مطرح داوری کشور در گفتگویی در خصوص تکرار پنالتی این دیدار گفت: قبل از اینکه پنالتی زده شود، داور و کمک داور باید از خطاهای پنالتی پیش‌گیری کنند. وقتی داور دید پای دروازه‌بان جلوتر است، باید سوت می‌زد و اجازه ضربه زدن نمی داد و این توصیه به داور است.
با این وجود بایستی تکلیف دیدار های تیم تراکتور با استقلال مشخص شود تا هزینه هایی که توسط بخش خصوصی برای حضور قدرتمند این تیم در رقابت ها پرداخت می شود، صورت نگیرد چراکه تیم های داوری با اشتباهات سازمان یافته خود این تیم تبریزی را از گردونه رقابت ها کنار خواهند گذاشت. البته این کل ماجرا نیست و کارشناسان ملی داوری از همکار خود در بحث های کارشناسی دفاع کرده و اشتباهات آنها را حل و فصل خواهند کرد؛ اتفاقی که برای فوتبال دوستان تبریزی کاملا آش‌کار خواهد بود.
انتهای پیام/
حذف تراکتور به دست داور! حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   علی   سال پیش  

مشخص بود. تیم ورزش بود دیگه خخ
ما عادت کردیم به حق کشی ها
پژوهشیار