مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری همایش قرآنی "رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی" در تبریز/ آذربایجان شرقی قطب تربیت حافظان قرآن

1398/02/02 - 14:14 - کد خبر: 827 نسخه چاپی

نصر: مدیر موسسه مهد قرآن استان از برگزاری همایش قرآنی "رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی" در اول اردیبهشت ماه با تجلیل از حافظان قرآنی استان خبر داد.

به گزارش نصر، رحیم وظیفه شعاع در نشست خبری همایش قرآنی "رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی" در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در تلاشیم بعد از تلاش چندین ماهه در سال 97 به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب قدردانی کنیم که عبارت از موفقیت آموزش‌های قرآنی در استان است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی دریچه پیشرفت‌های قرآنی باز شد و مبنای قانون اساسی نیز قرآن قرار گرفت و امروز نیز تلاش این است که قوانین خرد و کلان منطبق با قرآن اجرا شود.

مدیر موسسه مهد قرآن استان گفت: پیش از انقلاب عموم مردم بی اطلاع از قرآن بودند اما بعد از انقلاب کشورمان به یکی از قطب‌های قرآنی تبدیل شد، پیش از انقلاب به انگشتان دو دست حافظ کل قرآن وجود نداشت اما امروز چندین هزار نفر حافظ کل هستند.

وی افزود: در استان ما از نیمه دهه شصت تربیت حافظان قرآن شروع شد و بعد از گذشت سه دهه از فعالیت‌ها هزاران نفر حافظ قرآن شدند که در این بین بیش از ۳۰۰ نفر به حفظ کل قرآن نایل شدند، البته تعداد حافظین کل بسیار بیشتر از این آمار است اما این تعداد دارای مدرک معتبری هستند که سازمان تبلیغات و موسسات قرآنی بعد از طی آزمونی سخت به آنها اعطا کرده است.

وی با اشاره به تربیت قاریان ممتاز بعد از انقلاب نیز عنوان کرد: بعد از انقلاب با فراهم شدن زمینه شاهد تربیت قاریانی هستیم که در مجامع بین المللی همواره جز سه نفر اول هستند و طی سی سال گذشته در مسابقات مهم قرآنی مالزی همواره یکی از مدال آوران ایرانی بوده و حتی در مسابقات مصر نیز بر روی ایرانیان حساب باز کرده‌اند چون سطح تربیت قاریان بسیار توسعه یافته است.

دبیر اجرایی این همایش ابراز داشت: این همایش بهانه‌ای به پاس گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می‌باشد که یکی از مهمترین اهداف آن بحث تبلیغی و ترویجی کار است که این افراد به جامعه معرفی شوند در همین راستا نیز سامانه ثبت اطلاع حافظان و قاریان قرآن به نام حامیان نور با آدرس www.hanv.ir راه‌اندازی شده تا اطلاعات و آمار دقیق حافظان و قاریان استان در آن ثبت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 همایش قرآنی کم‌نظیر در استان برگزار شده است، تصریح کرد: این همایش نیز از نظر کمی و کیفی بسیار بهتر از همایش‌های قبلی می‌باشد و تمام قاریان و حافظان آذربایجان در آن حضور دارند که از لحاظ آماری نسبت حافظان خانم به آقا ۷۰ به۳۰ و در بخش قاریان برعکس است.

وظیفه‌شعاع با اشاره به کوچکترین و بزرگترین قاریان و حافظان این مراسم گفت: کوچکترین تجلیل شونده در این مراسم ۹ ساله و بزرگترین تجلیل شونده ۶۰ ساله هستند.

وی در خصوص فرمان رهبر انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تشریح کرد: سهم آذربایجان شرقی از 10 میلیون حافظ کل نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است که در حال حاضر فاصله زیادی با این رقم داریم اما به سهم خودمان پیش از اعلام امر ولایت از سال ۷۲ این اتفاق را شروع کرده‌ایم.

مدیر موسسه مهد قرآن استان خاطرنشان کرد: مطابق سالهای گذشته مراسم ترتیل خوانی در ماه رمضان به صورت باشکوه برگزار خواهد شد و در تلاشیم در شب‌های ماه رمضان نیز محافل انس با قرآن در تمام شهرستان‌ها برگزار شود.

وظیفه‌شعاع در خصوص برگزاری همایش قرآنی "رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی" تشریح کرد: در این مراسم که یکم اردیبهشت ۹۸ در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز در قالب همایش بزرگ رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود از حافظان کل قرآن و قاریان ممتاز استان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برگزاری همایش قرآنی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار