مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در گفتگو با نصر:
زنوزی، مالک رسمی ماشین سازی است / انتقال تراکتور و ماشین سازی به مس یک نمایش بود
نصر، مالک باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: : اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند که مالکیت باشگاه های تراکتور و ماشین سازی را به مس سونگون انتقال خواهند داد و حتی اعلام کردند این واگذاری انجام شد اما متاسفانه تمام این صحبت ها مانور و نمایش بود و مالک رسمی ماشین سازی هم زنوزی است.
به گزارش نصر، شاید زمانی که تیم فوتبال ماشین سازی تبریز توسط گروهی از فوتبالیست های این شهر برای شروع فوتبال حرفه ای در اواخر سال ۱۳۴۷ اقدام به تأسیس این تیم کردند، کمتر کسی هم فکر نمی کرد این تیم در پنجاه و چهارمین سال فعالیت خود دچار بحرانی شود که انگار نه انگار هویت فوتبال آذربایجان بوده است.
در همین زمینه و برای پیگیری از آخرین وضعیت این تیم، یونس قربانی، مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در گفتگو با نصر در خصوص شروع بحران این باشگاه گفت: در خرداد ماه سال 1400 بود که زنوزی اعلام کرد که مالکیت باشگاه با شرایط اعلامی در اختیار بنده قرار گیرد و تفاهم نامه ای نوشته شد و متعهد شدیم بدهی 23 میلیارد تومانی این باشگاه را پرداخت کنیم و در نهایت مقداری از این بدهی ها پرداخت شد.
وی در ادامه افزود: پس از این اتفاق زمانی که اسپانسرهای مالی برای حمایت از این باشگاه حضور یافتند، از ما درخواست سند مالکیت و ثبت رسمی شرکت را کردند تا هزینه های مورد نیاز را واریز کنند اما مالکیت این باشگاه به نام زنوزی بود. با این حال نزدیک 4 ماه تلاش کردم تا زنوزی مالکیت باشگاه را به من انتقال دهند که مشخص شد ایشان تمایلی به انتقال رسمی مالکیت باشگاه به بنده را ندارند. پس از این اتفاق استاندار آذربایجان شرقی اعلام کردند خریداری برای این تیم پیدا خواهند کرد تا تیم را حفظ کنند. بنابراین تیم را به بهتاج ( مدیر کل سابق وقت اداره ورزش و جوانان استان) و ششگلانی واگذار کردم و پس از آن هیچ دخالتی در امورات مدیریتی باشگاه انجام ندادم.
قربانی همچنین در خصوص واگذاری این باشگاه به مس سونگون ورزقان بیان داشت: اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند که مالکیت باشگاه های تراکتور و ماشین سازی را به مس سونگون انتقال خواهند داد و حتی اعلام کردند این واگذاری انجام شد. اما متاسفانه تمام این صحبت ها مانور و نمایش بود و با پیگیری هایی که انجام شد مشخص گردید شرکت ملی مس ایران با دستور معاون رئیس جمهور 120 میلیارد تومان به حساب اداره ورزش و جوانان واریز کرد تا بین دو تیم تقسیم کنند اما تمام این مبلغ توسط بهتاج به حساب باشگاه تراکتور واریز شد که پس از این اقدام هم ایشان مدیرعامل این باشگاه شدند که جای ابهام دارد.
قربانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در این زمان خاطر نشان کرد: متاسفانه در آن زمان افراد زیادی به عنوان مدیر عامل به این باشگاه آمدند و کمک هایی انجام دادند ولی در نهایت تیم به دسته پایین تر سقوط کرد. در شهریور ماه امسال هم مالکیت باشگاه قرار بود به فرد جدیدی واگذار شود که در آن زمان هوشنگ نصیر زاده با طرف های قرارداد تماس هایی برقرار کردند و مانع از انتقال مالکیت باشگاه شدند پس از این اتفاق بارها نامه ای به استانداری و نمایندگان استان ارسال شد تا به کمک این تیم بیایند و ثبت رسمی این باشگاه را انجام دهند.
مالک باشگاه ماشین سازی تبریز با بیان اینکه علاقه مند به حفظ هویت فوتبال آذربایجان است، تصریح کرد: متاسفانه کوچکترین حمایتی از این تیم صورت نگرفته است و حتی با درخواست وام هم موافقت نشد و عملا در حال حاضر تیمی هم وجود ندارد. در هر حال مالکیت این باشگاه به صورت رسمی بر عهده زنوزی بوده و تمام بدهی ها و هزینه ها بر عهده ایشان است.
وی با بیان اینکه برخی افراد مانع فعالیت این باشگاه شدند، گفت: با وجود اینکه عده ای همچون زنوزی، نصیرزاده و دلالان دیگر تمایل به ادامه حیات این باشگاه نداشتند و اتفاقات تلخی را در این باشگاه رقم زدند ولی پیگیر این موضوع هستیم تا امتیاز باشگاه در لیگ دسته دو حفظ شود. هم اکنون اگر زنوزی انتقال رسمی باشگاه را انجام دهد با اسپانسر های مالی که در اختیار داریم می توانیم دوباره این تیم را نجات دهیم.
مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در پایان در خصوص خبر خوش وزیر ورزش و جوانان در مورد ماشین سازی گفت: در خصوص این وعده هنوز چیزی مشخص نیست و حتی از وزارت هم پیگیری کرده ام اما بازهم پاسخی دریافت نشد.
انتهای پیام/
حمیدرضا سامبرانی