مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان؛

اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی

1401/08/15 - 13:00 - کد خبر: 79746 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم نامه اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان با همکاری دانشگاه پیام نور استان خبر داد.

به گزارش نصر، علی مشایخی روز یکشنبه در آئین افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه پیام نور هدف از انعقاد این تفاهم نامه را، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی برشمرد.
وی با اشاره به ظرفیت و عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مبنی بر تلاش در ورود آسان دانش آموختگان به بازار کار، افزودن پیوست مهارتی به اندوخته علمی دانشجویان باعث بهره مندی آنان در تبدیل علم به اشتغال و مهارت شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در راستای تعامل و گسترش همکاری با دانشگاه پیام نور، از حضور دانشجویان در اردوهای راهیان پیشرفت استقبال و بر استفاده از توان علمی اساتید دانشگاه پیام نور در دوره های آموزشی و مهارتی تاکید کرد.
مشایخی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال و نیز تکالیف مقرر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده ۹ تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص برنامه اشتغال فراگیر، این تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و دانشگاه پیام نور منعقد شد.
سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز برگزاری اردوهای مهارتی و اخذ مجوز پردیس صنایع نرم، هویت ساز و خلاق را در اولویت برنامه های دانشگاه پیام نور استان ذکر کرد.
میکاییل جمال پور با اشاره به ماموریت اساسی دانشگاه در حوزه دانش بنیان و لبیک به مطالبات رهبر معظم انقلاب، اقدامات عملی در راستای رفع نیازهای جامعه، مهارت آموزی همسو با رشته تحصیلی دانشجویان را جهت اشتغال و حرفه یابی از اهم موارد مشترک مورد همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان کرد.
وی همچنین با تاکید بر حرکت نسل جدید دانشگاهها به سمت کارآفرینی، تلفیق آموزش و پژوهش را موجب تسریع در تحقق اقتصاد دانش بنیان دانست.
انتهای پیام/
اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار