استاندار تاکید کرد:

لزوم توسعه زیرساخت ارتباطی در تمام نقاط آذربایجان شرقی/ دولت الکترونیک لازمه ارایه خدمات عادلانه به مردم

1401/06/05 - 15:19 - کد خبر: 72929 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از ۴۵۰ پروژه ارتباطی، مخابراتی و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی خواستار  تامین و ایجاد زیرساخت ارتباطی در تمام نقاط استان  و حتی تا اخرین نقطه محروم روستایی شد.

به گزارش نصر، عابدین خرم در آیین بهره برداری از ۴۵۰ پروژه ارتباطی، مخابراتی و فناوری اطلاعات استان با اعتبار بالغ بر یک هزار و 129 میلیارد ریال، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: ارتباطات را مدیون مهندسان و افرادی هستیم که در توسعه زیرساخت های استانی تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه میزان توسعه یافتگی یک کشور با کیفیت و کمیت خدمات و زیرساخت های ارتباطی سنجیده می شود، افزود: درست است که زیرساخت های استان نسبت به گذشته رشد کرده است اما نسبت به دنیا هنوز جای توسعه داریم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چندین سال است دولت الکترونیک یکی از سیاست های نظام است، از کندی تحقق این شعار در سطح کشور و استان انتقاد کرد و گفت: دولت الکترونیک و ارایه خدمات به مردم هنوز  انطور که باید راه نیافتاده است.
وی ادامه داد:  داده های تجمعی شده نداریم و عدم الکترونیکی بودن خدمات دولتی و همچنین مراجعه حضوری مردم سبب شده است در این موضوع عادلانه برخورد نشود و حتی شاهد فساد باشیم. 
عابدین خرم با بیان اینکه در دولت سیزدهم بر موضوع دولت الکترونیک تاکید داریم، افزود: باید به سرعت به این هدف برسیم.
وی به دوران شیوع کرونا و ایفای نقش بخش ارتباطات و زیرساخت در این دوران اشاره کرد و گفت: در کرونا به نقص فنی و اساسی حوزه ارتباطات پی بردیم و دیدیم که با فراگیر شدن یک بیماری، نقش ارتباطات چقدر تاثیرگذار است. 
وی ادامه داد: در این دوران هرچیزی که می توانست در هدایت جامعه تاثیر بگذارد به موضوع مخابرات و ارتباطات متصل می شود و نقش بی بدلیل زیرساخت در ارتباطات بروز کرد.
استاندار آذربایجان شرقی از اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات و دیگر ارگان های فعال حوزه ارتباطات و زیرساخت، خواستار  تامین و ایجاد زیرساخت ارتباطی  در تمام نقاط استان و و حتی تا اخرین نقطه محروم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به  عقب افتادن تبریز در بین کلانشهرهای ایران به جهت پوشش فیبرنوری اشاره کرد و افزود: باید برای جبران این عقب ماندگی دستگاه های اجرایی و متولی سریع تر اقدام کنند و در این رابطه اداره کل ارتباطات و قناوری اطلاعات باید مدیران شهری را برای اجرای این پروژه توجیه فنی کنند.
وی ادامه داد: اینکه پس از مدت ها هنوز شهرداری وارد عقد قرارداد با مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نشده است، جای گلایه دارد و باید این دو مجموعه در سریع ترین زمان ممکن برای توسعه پوشش فیبرنوری در تمامی مناطق و محلات تبریز تعامل کنند.
عابدین خرم خاطرنشان کرد: وجود ۲۷۷ کیلومتر مرز آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه و پویایی زندگی مردم این مناطق، در اولویت بودن اجرای طرح های ارتباطی در این مناطق را اجتناب ناپذیر می کند و باید مدیران این بخش در این زمینه وارد میدان شوند.
انتهای پیام/
لزوم توسعه زیرساخت ارتباطی در تمام نقاط آذربایجان شرقی/ دولت الکترونیک لازمه ارایه خدمات عادلانه به مردم گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار