سخنگوی سازمان انتقال خون:

ذخایرخون درکشور بالای ۱۰ روز است

1401/03/23 - 12:39 - کد خبر: 65355 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر با همکاری و همت هم‌وطنان و تلاش کارکنان مراکز انتقال خون و اهداکنندگان ذخایر خون در کشور در شرایط خوب و به طور متوسط، بالای ۱۰ روز است.

به گزارش نصر، عباس صداقت سخنگوی سازمان انتقال خون روز دوشنبه افزود: با کمک گرفتن از شبکه ملی خون رسان این آمادگی برای سراسر کشور ایجاد شده است و توانسته ایم خون و فرآورده های خونی مورد نیاز تمام استان های کشور را به موقع و بالاترین کیفیت تامین کنیم.  
وی ادامه داد: هدف سازمان انتقال خون این است که هیچ بیمار و درمانگری در مراکز درمانی و بیمارستانی به جزء دغدغه بیماری دغدغه‌ای در مورد تأمین خون و فرآورده‌های موردنیاز نداشته باشد.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر توانسته‌ایم یکصد درصد نیاز خون بیماران و مراکز درمانی و بیمارستانی را سرتاسر کشور تأمین کنیم و امروز به این هدف بزرگ نایل آمده‌ایم.
صداقت با بیان اینکه ایران کشوری است که تنوع قومیتی و ادیان الهی برخوردهاست، خاطرنشان کرد: همواره تلاش شده است باهمت اهداکنندگان خون فارغ از قومیت و دین خون و فرآورده‌های آن تأمین می‌شود و سازمان انتقال خون نیز متعهد است که با استفاده از بالاترین فناوری‌های نوین، سالم‌ترین خون با بالاترین کیفیت را فراهم کند و در اختیار بیماران و مراکز درمانی و بیمارستانها قرار دهد و تاکنون هم باهمت تلاش کارکنان و سازمان انتقال خون و ایثار و همکاری اهداکنندگان خون این هدف در سرتاسر کشور محقق شده است.
وی تاکید کرد: خون‌هایی اهدای در ایران از سالم‌ترین خون‌ها در دنیاست و سلامت خون در ایران مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و در بخش فرآوری، غربالگری و پخش خون کاملاً بر اساس آخرین استانداردهای اتحادیه اروپا و فراتر از منطقه امرو (مدیترانه شرقی) است.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بر روی یک واحد خون اهدایی بیش از هزار و ۵۰۰ فرایند توسط کارکنان انتقال خون انجام می‌شود و ۴۸ محصول تولید می‌شود که به مصرف بیماران می‌رسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در ایران بر اساس آمار به‌دست‌آمده در سال ۱۴۰۰ حدود دو میلیون ۳۰۰ هزار نفر برای اهدای خون اقدام کردند که ازاین تعداد نزدیک به دو میلیون نفر موفق به اهدای خون شدند.
سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: برای امسال سازمان انتقال خون هدف‌گذاری کرده است که تا پایان سال‌شمار اهداکنندگان خون به دو میلیون ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
 انتهای پیام/
 ذخایرخون درکشور بالای ۱۰ روز است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار