رییس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

فرمانده جدید تجارت ایران

1401/03/21 - 18:36 - کد خبر: 65183 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد.

به گزارش نصر، علی رضا پیمان پاک معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها، گفت: سیاست جدید دولت، توسعه بازار است و نقش نمایشگاه‌ها در این زمینه قابل اهمیت است و باید پیگیری شود.
پیمان‌پاک با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست کمی آغاز شده است، گفت: برنامه داشتن با عددگذاری برای رسیدن به اهداف دقیق‌تر است و به راحتی در معرض نقد گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات نیاز به الزاماتی از جمله فراهم کردن زیرساخت‌های لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی دارد، ادامه داد: صنعت نمایشگاهی ابزاری برای توسعه بازار است که البته نمی‌تواند کل مسیر توسعه را پوشش دهد اما در کنار توجه به راه‌اندازی مراکز تجاری، توسعه بازار، الزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تقویت بخش خصوصی و... ابزار مهمی است و نقش ویژه‌ای دارد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نقش سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و تعیین محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، گفت: به سمتی حرکت می‌کنیم که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد و بتواند از توانایی، ظرفیت و نظرات بخش‌های دیگر استفاده کند و بهترین و کامل‌ترین سیاست‌گذاری صورت گیرد.
پیمان‌پاک افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش‌های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون می‌توانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست‌ها پشتیبانی می‌کند، تأکید کرد: لازم است کارگروهی به عنوان بازوی مشورتی سازمان تشکیل شود و بسته‌های سیاست‌گذاری را تهیه کند و به نتیجه برساند.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به برقرار نبودن سیستم نرم افزار مناسب، گفت: باید همانند سیستم جهانی بستری نرم‌افزاری فراهم شود که با ساز وکار درست افراد شایسته را شناسایی کند و حمایت‌ها هدفمند شود.
پیمان‌پاک همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: بر همین اساس حرکت صادرات و تجارت در مرزهای دانش، باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: دانش‌بنیان در حوزه تجارت به معنای استفاده از فرصت‌هایی همچون متاورس، رمزارزها، رفتن در فضای b۲b، b۲c، توزیع مویرگی، خرده‌فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و... است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل‌های جدیدی شده است، افزود: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید باید با نوآوری و دیدگاه‌های نو به صنعت و تجارت پرداخته شود.
انتهای پیام/
فرمانده جدید تجارت ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مسعود ژاله رجبی   2 هفته پیش  

سازمان توسعه تجارت بهترین فرصت ومزیت را دارد با استقرار وابسته های بازرگانی مجرب .شایسته .بامهارت واندوخته قوی کارکرد اقتصادی از بنگاه های اقتصادی داخلی وخارجی وشکار چی فرصت های سرمایه گذاری در سفارت خانه های ایزان دز خارج از کشور در صف اول ارتباطات منطقه ای .بین دولی وبین المللی برای ورود به عرصه تحولات نوین جهانی معجزه نماید اگر درچرخه پوست اندازی بیافتد و سفرا را دنباله رو کار اقتصادی نمایند . تجربه ام ومشاهداتم وارتباطات قبلی ام دراین زمینه گواهی میکند
پژوهشیار