ضریح جدید امامزاده سید حمزه در تبریز رونمایی شد

1400/12/26 - 11:03 - کد خبر: 60464 نسخه چاپی

نصر: در آستانه ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) از ضریح جدید امامزاده سید حمزه (ع) در تبریز رونمایی شد.

به گزارش نصر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: مقبره مبارک سید حمزه علیه السلام، نگین شهر تبریز بوده و برای اهل دل بسیار مکانی ارزشمند و از برکات خاصی برخوردار است.
 حجت الاسلام شهاب الدین حسینی با تاکید اینکه تلاش داریم این مکان را به مرکز معنوی و مکان آیین تجلی شهر تبدیل کنیم، افزود: این امامزاده از مجموعه های قدیمی با بیش از ۷۰۰ سال قدمت جوابگوی این شهر نبود؛ به همین جهت نیازمند گسترش و توسعه بود و در آینده سعی داریم صحن دوم حرم مطهر را اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی در خصوص ضریح جدید این امامزاده گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای ضریح جدید هزینه شده که از سوی خیران تامین شد و ضریح قبلی به امامزاده سید محمد(ع) مایان انتقال داده شد .  
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم امامزادگان را زینت محلات دانست و گفت: همه ما باید به امامزادگان احترام بگذاریم و شان و شئون ظاهری آنها را محترم نگه داریم.
 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: امامزاده ها و مساجد آبروی شهرمان هستند و رونق اسلام با این امامزاده هاست.
وی افزود: اینکه دشمنان با مسلمانان مخالف هستند به این دلیل است که می بینند با این مساجد و امامزاده ها پرچم اسلام بالا نگه داشته می شود و شعائر دینی گسترش می یابد.
انتهای پیام/
ضریح جدید امامزاده سید حمزه در تبریز رونمایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار