اختصاصی نصر/  

ماجرای قتل خونین پارک "نور" تبریز چه بود؟/ جزئیات ماجرا از زبان متهم پرونده در پای میز محاکمه 

1400/11/10 - 11:40 - کد خبر: 58055 نسخه چاپی

نصر: پسری ۱۷ ساله که در شب یلدا سال ۱۳۹۹ مردی جوان را در پارک نور تبریز به قتل رسانده و متواری شده بود،در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی پای میز محاکمه رفت. 

به گزارش نصر، شب یلدای سال ۱۳۹۹ بود که پارک نور تبریز آغشته به خون جوانی می شود؛ جوانی که در یک درگیری ساده دوستانه برای همیشه به زندگی اش پایان داده می شود. 
 
قتل جوانی در پارک 
عصر ۳۰ ام آذرماه سال ۱۳۹۹ بود که گزارش قتل پسر جوانی در پارک نور تبریز با ضربات متعدد چاقو به کارآگاهان پلیس آگاهی استان گزارش و بلافاصله کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده برای بررسی صحنه جرم و کشف راز قتل این پسر جوان وارد عمل می شوند. 
اما متهم به قتل در همان دقایق اولیه بعد از ارتکاب جرم از صحنه متواری می شود. ولی سه روز بعد؛ پدر متهم با تماس مخفیگاه پسرش را به کارآگاهان گزارش می دهد و وی دستگیر می شود.این متهم به قتل، وقتی مقابل کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده قرار می گیرد، نسبت به ارتکاب جرم اقرار و اظهار ندامت و پشیمانی می کند.  
 
در خواست قصاص از ناحیه ولی دم  
جلسه رسیدگی به اتهام این پسر جوان در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به ریاست قاضی جعفر محمدپور برگزار شد. 
در ابتدای جلسه رسیدگی قاضی محمد پور از ولی دم (پدر مقتول) خواست تا شکایت خود را به دادگاه ارائه دهد که وی درخواست قصاص را از دادگاه خواستار شد. 
 
جزئیات حادثه از زبان متهم پرونده 
بعد از درخواست قصاص از سوی ولی دم مقتول، قاضی محمدپور از متهم جوان خواست اظهارات و دفاعیات خود را در رابطه با اتهام قتل عمد وارده به دادگاه ارائه دهد. 
پسر جوان رو به قاضی گفت:  حوالی ساعت پنج عصر شب چله بود که به همراه دوستم، علی، برای خوردن مشروبات الکلی به مکان خلوتی در پشت پارک نور رفتیم.  وقتی رسیدیم، گروهی متشکل از پنج نفر (عرفان، مهدی، وحید و...) نیز در همان مکان مشغول کشیدن "گل" بودند. 
وقتی با علی مشغول صحبت بودم لکنت زبان گرفتم و از جمع آنان، فردی به نام عرفان شروع به مسخره کردن من کرد. مرا مسخره کردند و رفتند. خیلی ناراحت شدم. بعد از آن علی از من خواست به سمت دیگر پارک برویم و من هم قبول کرده و رفتیم.  
وقتی وارد پارک شدیم، وحید به سمت من حمله کرد و مرا به باد کتک گرفت. در این حین، علی دستان وی را گرفت و چاقویی به دستم داد و گفت: "بزن".  من هم فقط یک ضربه به بازوی وحید زدم. ناگهان جمعیت فراوانی به سمت ما آمدند؛ بسیار ترسیده بودم، چاقو را بر زمین انداخته و فرار کردم. 
 
اظهارات ضد و نقیض متهم و رد آن از سوی دادگاه 
اما قاضی محمد پور رو به متهم گفت: تمام شاهدان (همان چهار نفر) شهادت داده اند که تو ضربات متعددی بر شکم و پهلو و بازوی وحید وارد کرده ای. نیز در تمام اظهارات خود چه در پلیس آگاهی و چه در مقابل بازپرس پرونده، قتل را به گردن گرفته ای. هر چند در مراحل مختلف اظهارات ضد و نقیضی بیان کرده ای، اما محتویات پرونده نشان از انجام قتل توسط تو دارد!  
 
جزئیات ماجرا از زبان متهم دوم پرونده 
در ادامه رئیس دادگاه از دوست متهم به قتل و ۱۶ ساله، که به جرم معاونت در قتل به جلسه دادگاه احضار شده بود، خواست تا اظهارات خود را به دادگاه ارائه دهد. 
وی گفت:  حوالی ساعت پنج عصر شب یلدا سال گذشته بود که به درخواست دوستم برای مشروب خواری به مکانی خلوت و دور از دید در پشت پارک نور رفتیم. وقتی رسیدیم، دیدم دوستان دیگرم نیز آن جا هستند. دوستم مشغول شرب خمر بود. بعد از آن دوستم دچار لکنت زبان شد و عرفان از جمع آنان شروع به مسخره نمودن وی کرد و مدام می خندید؛ که در این حین دوستم ناراحت شد و با آنان درگیری لفظی پیدا کرد. 
بعد از آن، دوستم از من خواست تا عرفان را پیدا کرده و حسابش را برسیم. به سمت دیگر پارک حرکت کردیم. وقتی وارد پارک شدیم متوجه حضور آنان در سمت دیگر پارک شدیم. دوستم به محض مشاهده، به سمت آنان حمله ور شد و با عرفان درگیری لفظی پیدا کرد؛ در این حین وحید نیز از جمع آنان جلو آمد. دوستم با هشدار به وحید از وی خواست مداخله نکند. در این حین دوستم را به سمت دیگر پارک بردم تا دعوا خاتمه پیدا کند که ناگهان دوستم دوباره برگشت و با ضربات متعدد چاقو وحید را از پای درآورد و از محل متواری شد. 
در پایان جلسه رئیس دادگاه از مشاور اطفال که به دلیل زیر ۱۸ ساله بودن متهمان در جلسه دادگاه حضور داشت، خواست تا اظهارات خود را به دادگاه ارائه دهد.
بعد از شنیدن اظهارات متهمان پرونده و نیز وکلای آنان و ولی دم، قاضی محمدپور دستور ختم جلسه را صادر کرد.

گزارش نصر حاکی است، دادگاه به منظور روشن شدن تمام ابعاد پرونده، جلسه دیگری را برای رسیدگی به این پرونده با حضور شاهدان عینی ماجرا در نظر گرفت. 
 انتهای پیام/
ماجرای قتل خونین پارک فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار