برنده جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم "قورقود آتا" :

" اکیزلر" حاصل 6 سال تلاشم بود

1400/08/23 - 08:57 - کد خبر: 54114 نسخه چاپی

نصر: برنده جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم "قورقود آتا" گفت: «اکیزلر» حرفه ای ترین کار بنده بود که سرنوشت دو دریاچه مشابه را روایت می کرد؛ تولید این فیلم ۶ سال طول کشید.

به گزارش نصر به نقل از آذرانجمن؛ محمد علیمرادی، کارگردان فیلم مستند اکیزلر که در جشنواره فیلم قورقود آتا در استانبول ترکیه شرکت کرده بود، جایزه بهترین مستند این جشنواره را به خود اختصاص داد.
علی‌مرادی اهل  مرند در  آذربایجان شرقی بوده و در کارهای خود به مشکلات زیست محیطی می‌پردازد.
لی‌مرادی، برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره قورقود آتا در گفتگویی درباره دغدغه های خود از ساخت فیلم مستند اکیزلر و دلیل انتخاب این موضوع گفت: بحران آب یکی مهم ترین مسائل جهان امروز می باشد، ما انسان ها با طبیعت در تعامل نبوده ایم و سیاست های ناصحیح دولت ها در مدیریت آب و عدم حفظ طبیعت منجر به وضعیت امروز شده است. وظیفه یک مستندساز انعکاس واقعیات می باشد و سعی کرده ام در مسیر حفظ محیط زیست و جلب توجه مردم و دولت ها به مسئله بحران آب قدمی برداشته باشد.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ در خصوص بحران به وجود آمده در دریاچه ارومیه فعالیت می کردم، نتیجه فعالیت هایم نهایتا به فیلم مستند «اکیزلر» سبب شد. تولید این فیلم ۶ سال طول کشید و فکر می‌کنم فیلم خوبی ساخته ام. هر چند که در خصوص دریاچه اورمیه چندین فیلم مستند کوتاه دیگر ساخته ام، اما «اکیزلر» حرفه ای ترین کار بنده بود که سرنوشت دو دریاچه مشابه را روایت می کرد، که ۵۰ سال قبل دریاچه آرال در نتیجه سیاست های دولت شوروی خشک شد و بنده سعی کردم با مقایسه این دو دریاچه دغدغه هایم در خصوص محیط زیست را ابراز کنم.
کارگردان فیلم مستند اکیزلر که در جشنواره فیلم قورقود آتا در استانبول ترکیه شرکت کرده بود در خصوص جو این فستیوال گفت: در مراسم اهدای جوایز این جشنواره که جمعه ۲۱ آبان در مرکز فرهنگی آتاترک استانبول اجرا شد، بیش از ۱۰۰ فیلمساز، بازیگر و فعال فرهنگی از جمهوری های ترک و کشورهایی که جمعیت ترک زبان در آن زندگی می‌کنند، با ۴۲ فیلم از ۱۳ کشور شرکت کننده برگزار شد. از ایران نیز بنده با فیلم مستند اکیزلر در بخش مسابقه و آقای اسماعیل منصف با فیلم سینمایی «کومور» در بخش نمایش شرکت کرده بودیم.‌
این گزارش حاکی است؛ فستیوال بزرگ و ارزشمندی بود که در مرکز فرهنگی آتاترک استانبول برگزار شد و بسیاری از چهره های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور های منطقه در آن حضور داشتند و امیدوارم سال های بعد هنرمندان ایران حضور پررنگ تری در این فستیوال داشته باشند.
انتهای پیام/
 
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار