منادی در تحریریه نصر خبر داد:

آب گیری طرح گردشگری دریاچه شهید مدنی؛ بزودی/ به آینده ایران خوشبینم/ ایران دیگر کشور جهان سومی نیست

1400/05/20 - 09:52 - کد خبر: 48895 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: آب گیری دریاچه پشت سد شهید مدنی بزودی تشکیل خواهد شد، راه دسترسی و لوله گذاری نیز آماده شده است.

به گزارش نصر، "علیرضا منادی" همزمان با روز خبرنگار با حضور در تحریریه «نصر» ضمن تقدیر از تلاش های خبرنگاران آزانس خبری تحلیلی نصر، روز خبرنگار را تبریک گفت.
منادی در مصاحبه با خبرنگاران نصر آینده ایران را خوشبین تعبیر کرد و گفت: در کشور ما همه باید دست به دست هم بدهند تا در مقابل دنیا حرکت کنیم، در زمان جنگ با صدام همه دنیا به عراق کمک کردند، اما چون همه دست در دست هم در جبهه ها حاضر شدند باعث شد که صدام را از خاک ایران بیرون بیاندازیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما مشکل تاریخی است، دشمنی داریم که چشم به اموال ما دوخته است، ما در دنیا عروس خاورمیانه هستیم، بهترین موقعیت را داریم و با کل جهان همسایه ایم، در اطراف با 15 کشور هم مرز هستیم، به تمامی دنیا راه ارتباطی داریم، در تولید منابع زیرزمینی در گاز و نفت اول هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز گفت: 40 درصد انرژی دنیا از راه تنگه هرمز می گذرد، از حیث علمی و تولید علمی اول اما در دنیا عقب هستیم.
منادی اضافه کرد: ما می توانیم غنی سازی کنیم تا بدون محدودیت، دنیا تا ۳.۴ درصد اجازه غنی سازی را داده است، اجازه تولید آب سنگین را داریم، از نظر جمعیت یک درصد جمعیت هستیم، از نظر منابع ده درصد منابع دنیا در دست کشور ما است.
نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیستم اداری کشور گفت: سیستم اداری کشور ما سیستم تنبل و کم تحرکی است، تعداد قابل توجهی کارمند دولتی دارد، بیش از پنج میلیون نفر کارمند داریم، بیش از 90 درصد بودجه جاری کشور صرف حقوق ماهیانه می شود! و این بودجه به کارمندان دولتی هزینه می شود، خود دولت می گوید بهره وری از ادارات 20 درصد است، یعنی از 8 ساعت 20 دقیقه کار می کنند.
وی در ادامه افزود: اگر جمعیت ایران را 80 میلیون نفر حساب کنیم و 5 میلیون نفر کارمند در نظر بگیریم؛ این 5 میلیون نفر کل حقوق و دارایی ایران را صرف می کنند.
وی ارتقای جایگاه علمی را مهم دانست و اظهار داشت: امید برای بهبود وضعیت کشور زیاد است، باید علم را گسترش دهیم، اگر به علم ارزش دهیم و تقویت کنیم پیشرفت خواهیم کرد، با این اوضاع ما کشور جهان سومی نیستیم، بلکه یک کشور کاملا توسعه یافته هستیم منتها در پیچ و خم مشکلات بروکراسی به شدت گرفتار هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در رابطه با دولت قبل گفت: به نظرم دولت روحانی با تمام پتانسیل کار کرده است چه در عمران، راه سازی و... عین دولت قبلی و حتی بعضا موفق تر از دولت قبلی عمل کرده است.
وی با اشاره به فعالیت‌هایی که برای تبریز شده است، گفت: با افزایش ظرفیت خط لوله پلی اتیلن در تبریز، پتروشیمی 4 برابر افزایش یافته است که یک افتخاری برای تبریز است.
وی تاکید کرد: سیاستمدار ها ملت را گیج می کنند، وقتی که مردم به یک بزرگی دل می بندند، زمانی که آن دو بزرگتر با هم دعوا می کنند کوچکتر ها ناامید می شوند و منتظر پیروزی می مانند که هیچ کدام هم پیروز نمی شوند و ضرر و زیان می زنند.
منادی با اشاره به کوچک شدن سفره مردم، گفت: مردم به سفره خود نگاه می کنند، سفره مردم قبلا بزرگتر بود، فرصت طلب ها در کشور زیاد شده اند، اکنون طرفدار گرانی زیاد است و همه کسانی که سکه، دلار و... خریده اند دوست دارند گرانی شود تا سکه های خود را به قیمت زیاد بفروشند، این طیف اقلیت نیستند و تعداد قابل توجهی دارند.
نماينده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگترین کاری که باید در کشور انجام داد شفافیت و بحث حل تعارض منافع است، در کشور های دیگر به تعارض منافع مفصل قانون وجود دارد.
وی خطاب به رسانه ها گفت: بزرگترین کاری که رسانه ها می توانند انجام دهند امید آفرینی است، در کنار آمار فوتی های کرونا آمار تولد را هم بگوییم و ملت ببینند، رسانه باید امید به رگ های جامعه تزریق کند.
منادی با اشاره به لیست کابینه دولت رئیسی، گفت: بعد از اینکه لیست کابینه آقای رئیسی آمد مجلس بعد از بررسی های لازم قطعا نفرات ضعیف را رد خواهد کرد؛ مجلس وظیفه دارد سوال، تحقیق و تفحص، استیضاح و... را در برنامه خود با دقت داشته باشد، سه نفر از وزرا احتمالا از مجلس خواهند بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره خبر بخش مستقل باسمنج، گفت: دولت قبل موضوع بخش را بررسی کرده بود و کاری که ما انجام دادیم، از دولت روحانی مصوبه گرفتیم، باسمنج جزو مصوبات دولت بود که از ابتدا نیز توسط استاندار هم تصمیم گرفته و به تهران فرستاده بودند، به من هم گفتند برای تسهیل و تسریع مساعدت لازم را جهت بخش مستقل باسمنج داشته باشیم.
وی ادامه داد: باسمنج بخش شده اما خیلی از روستا ها را از آنها گرفته اند، کندرود و باغ یعقوب از آنها است.
وی تاکید کرد: هیچ ارتباطی با اعضای شورای شهر باسمنج ندارم چه قبلی ها و چه شورای فعلی، بعد از تصویب بخش باسمنج به موثران و فعالین شهر باسمنج پیامک بخش را فرستادم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام کار هایی که مربوط به تبریز باشد بدون پیگیری کسی در مجلس پیگیری می کنم، در مورد بخش باسمنج هم اینچنین بود، راسا موضوع بخش باسمنج را پیگیری کردم در حالیکه اعضای شورا بی خبر بودند و خبر بخش را شخصا به آنها دادم،  به نظرم موضوع بخش باسمنج خوب خواهد بود و من مخالف نیستم، عده ای می گویند تبریز کوچک می شود اما اینچنین نیست.
وی افزود: پاویون تبریز، باسمنج است، چنانچه در تاریخ هم خلعت پوشان باسمنج را می خوانیم، باسمنج هویت دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره موضوع شرکت کلر پارس گفت: باسمنج اکنون مرکز حاکمیت شده است، بخشدار در آن جا مستقر خواهد شد، برای اداره شهر پول لازم است که اولین گزینه به سراغ صنايع خواهد رفت، کلر پارس اولین گزینه است.
وی در پاسخ به گزارشات «نصر» در رابطه با کلر پارس گفت: اگر آلایندگی کلر پارس یک درصد احتمال داشته باشد و آب منطقه ای آن را تایید کند، همین امروز آن جا را می بندیم! شرکت کلر پارس در ایام کرونا بزرگترین خدمت را به کشور کرده است.
منادی با اشاره به تلاش هایی که در مجلس کرده است گفت: تبریز سالیان متوالی 4 راه داشته است که راه پنجم را من ایجاد کرده ام، طرح انتقال آب ارس طرح من بود، سالانه 125 میلیون مترمکعب آب تسویه تبریز مستقیما با لوله کشی از قراملک به سمت دریاچه ارومیه جاری خواهد شد، البته مقداری برای کشاورزی در نظر گرفته شده که محفوظ است، برای همیشه تاریخ دریاچه ارومیه آب خواهد داشت، این طرح باید اکنون افتتاح می شد.
منادی خبر داد: آبگیری دریاچه پشت سد شهید مدنی بزودی تشکیل خواهد شد، راه دسترسی و لوله گذاری نیز آماده شده است.
وی افزود: بعد از آب گیری 600 هزار مترمکعب آب در آنجا خواهد بود که به تبع آن مهرانه رود آبدار می شود، آب هر چقدر با فشار بالا باشد به دریاچه ارومیه خواهد رسید در غیر این صورت به دریاچه نمی‌رسد.
وی با اشاره به طرح گردشگری آن منطقه گفت: همچنین در آنجا به مساحت 300 هکتار دریاچه کوچک شکل می گیرد و بزودی یک طرح گردشگری خواهد شد.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای تبریز مایه بی آبرویی است
وی در پایان با اشاره به مسیر قطار تبریز-تهران، گفت: ملت تبریز 70 سال است که برای رفتن به تهران باید 7 ساعت در قطار باشند تا به میانه برسند! اکنون این مدت به یک ساعت کاهش یافته و بابت این 100 میلیارد بودجه گرفته شده است.
انتهای پیام/
آب گیری طرح گردشگری دریاچه شهید مدنی؛ بزودی/ به آینده ایران خوشبینم/ ایران دیگر کشور جهان سومی نیست محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار