فرماندار هشترود عنوان کرد؛

هشدار درخصوص برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها

1397/12/19 - 16:41 - کد خبر: 479 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود درخصوص برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه های این شهرستان هشدار داد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، امین امینیان شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته شن و ماسه این شهرستان با بیان اینکه تعادل در رابطه بین انسان و طبیعت یک اصل اساسی است، گفت: حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی یک عمل علمی، منطقی وعقلانی بشمار می رود.

وی ادامه داد: از این رو تعامل و تعادل باید بین انسان و طبیعت برقرار باشد، اگر طبیعت آسیب ببیند به تبع آن انسان هم آسیب خواهد دید.

وی افزود: همواره زیاده طلبی انسان‌ها موجب آسیب رسیدن به طبیعت و بدنبال آن آسیب رسیدن به خود شده است. آلودگی هوا، کمبود آب و تخریب زیستگاه های طبیعی نمونه‌هایی از عدم توازن ناشی از زیاده طلبی انسان ها است که موجب بروز عکس العمل طبیعت به انسان شده است.

امینیان با اشاره به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی مبنی بر جرم انگاری و برخورد بدون اغماض با متجاوزان به حریم طبیعت گفت: وظیفه ما به عنوان یک مسئول برخورد با انسان های سودجو و فرصت طلبی است که بخاطر منافع خود در حال نابودی منابع طبیعی و حیات بشر هستند.

فرماندار هشترود در خصوص برداشت های بی رویه شن و ماسه که از بستر رودخانه های شهرستان صورت می گیرد گفت: مجوزهای داده شده به واحدها به منظور لایروبی بستر رودخانه ها است ولی متاسفانه این مسئله عموما توسط واحدها رعایت نشده و با استفاده بی رویه از شن و ماسه موجود در بستر رودخانه ها موجب تخریب رودخانه می شوند.

وی به همین منظور از کمیته شن و ماسه شهرستان خواست تا با جمع آوری مستندات کافی و در دست داشتن دلایل حقوقی متخلفین را در تور قانون بیاندازند وی همچنین خواست نظارت ها از طرف کمیته بصورت مستمر از کل واحدها در بازه های زمانی دو ماهه صورت گیرد و گزارش بازدیدها در قالب مستنداتی ارائه شود.

فرماندار هشترود ابراز داشت: الزام به خرید دستگاه سنگ شکن بخصوص برای واحدهایی که دپوی زیادی دارند، راه اندازی باسکول در واحدهای شن و ماسه، ارائه قیمت کارشناسی شده شن و ماسه در شهرستان و برخورد با گران فروشان، ممانعت از ارائه مجوز به واحدهایی که مصالح به اندازه کافی بصورت دپو شده دارند و تشویق به برداشت از مصالح کوهی و ارائه مجوز برداشت صرفاً از معادن کوهی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

هشدار درخصوص برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار