فرماندار هشترود؛

طرح آبرسانی پایاب سد سهند هرچه زودتر تکمیل شود

1400/03/24 - 11:47 - کد خبر: 45618 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: دولت فراتر از انتظار برای تکمیل طرح آبرسانی پایاب سد سهند هزینه کرده است و این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند در این شهرستان باید هرچه زودتر تکمیل شود.

به گزارش نصر، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه کمیته‌ راهبری پایاب سد سهند افزود: تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد پست برق قوی نیز خریداری شده است و تا ۴۵ روز آینده فاز نخست طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند به صورت موقت به کشاورزان تحویل داده شده، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و سایر ادارات متولی در مجموعه پایاب سد سهند باید هرچه زودتر سند قطعی به اسم بهره‌برداران را صادر کنند تا در سیستم‌های مربوطه کشوری ثبت شود.
امینیان اضافه کرد: طرح آبرسانی به مجموعه پایاب سد سهند پیشرفت ۸۵ درصدی را تجربه می‌کند و ما امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه باشیم.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی مجموعه پایاب سد سهند هشترود بیش از ۶ برابر اعتبارات عمرانی در طول ۲ سال گذشته، اعتبار تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت شبکه سد سهند حدود ۲۳ میلیارد تومان از تبصره ۱۹ و مبلغ ۴۷ میلیارد تومان از سایر منابع در طول یک سال اعتبار جذب شده است.
به گفته فرماندار هشترود و بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری از سال ۱۳۹۴ به بعد هرگونه جرائمی که از کشاورزان گرفته شده به خودشان برگشت داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا در صورت بهره‌برداری از فاز نخست طرح آبرسانی به پایاب سد سهند ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار  از اراضی منطقه زیر کشت آبی می‌رود و تولید محصولات کشاورزی به میزان ۱۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل‌اوزن در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شد و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است. 
انتهای پیام/
طرح آبرسانی پایاب سد سهند هرچه زودتر تکمیل شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار