مدیر عامل شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی در روز جهانی شیر مطرح کرد:

ارزشمند بودن هدف اصلی پگاه است / پگاه آذربایجان شرقی در سکوی هفتم

1400/03/11 - 08:05 - کد خبر: 44833 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی گفت: به جرات می توان گفت هیچ گونه مواد نگهدارنده در محصولات پگاه استفاده نمی شود و بر اساس بالاترین استاندارد ها محصولات نگه داری می شود.

به گزارش نصر، نشست شورای ارتباطات شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی شیر، صبح روز یکشنبه برگزار شد.
"مرتضی اعیانی" مدیر عامل شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی گفت: مجموعه پگاه تبریز یکی از 17 تولیدی صنایع شیر ایران و به عنوان بزرگترین از نظر امکانات و تجهیزات در منطقه شمال‌غرب برای تولید لبنیات به حساب می آید.
وی ادامه داد: دیدگاه تحول گرا، توسعه و حفظ کرامت انسانی و رعایت استاندارد های شناخته شده، دستورالعمل های ملی و پروتکل های لازم در برنامه هميشگي پگاه است.
وی با اشاره به بازار بورس گفت: از منظر سهام داران در بازار سرمایه یک سهم بنیادین داریم که تمامی سهامداران از نظر ظرفیت اسمی و تولید محصولات جز سه شرکت برتر پگاه است، که نظر سهامداران را با اوراق 200 میلیون در بازار به خود جلب کرده است.
وی اشاره کرد: تمام سعی ما این است تمام نیاز های مشتری را با کیفیت بالا به دست مصرف کننده با خلوص بالا برسانیم، چرا که دنبال سود دهی نیستیم و ارزشمند بودن جز اهداف اصلی ما است.
اعیانی تاکید کرد: پاسخگویی سریع و دقیق جز خدمات پس از فروش این شرکت است، علی رغم اینکه تبلیغات نداریم اما سهم پگاه نسبت به رقبا بالاتر است، که این امر جز تعهد به قوانین نیست.
وی افزود: دنبال توسعه پایدار هستیم تا بتوانیم همچنان نظر مشتریان را به خود جلب کنیم.
وی اضافه کرد: 75 درصد بودجه ما جهت تامین شیر و 300 واحد دام داری و مرکز جمع آوری شیر طرف حساب هستیم، که این جریان عظیم باعث اشتغال زایی در کشور است.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: نزدیک 105 خودرو جهت پخش و هفت هزار فروشگاه به صورت روزانه در سطح شهر داریم، توجه ویژه به منابع انسانی داریم، بیش از 40 نفر نیرو های قراردادی ما تبديل به نیرو های رسمی شده است که این برای ما ارزش بالایی دارد چرا که خروجی این کار، احساس غرور و شأنیت برای مجموعه پگاه دارد.
وی افزود: توانستیم از رنکینگ نهم به رنکینگ هفتم در سال ٩٩ صعود و توانستیم 128 درصد بودجه را محقق کنیم.
وی ادامه داد: دنبال برنامه های توسعه هستیم، بحث تامین مواد اولیه بعنوان کالای استراتژیک جز دغدغه های اصلی ما است، از 17 محل جمع آوری شیر داریم.
وی تصریح کرد: در نظر داریم دو دام داری صنعتی با ظرفیت 5 هزار راسی را تا بتوانیم 360 تن شیر با کیفیت بالا داشته باشیم.
وی افزود: در هر پروژه نزدیک 170 نفر اشتغالزایی خواهیم داشت که اگر 180 تن روزانه شیر داشته باشیم سالانه رقم بالایی در کاهش هزینه هایمان خواهیم داشت.
وی در رابطه با میزان صادرات محصولات پگاه گفت: 84 هزار تن محصولات پگاه به ارزش 70 میلیون دلار به 19 کشور صادرات داشته ایم که در دو ماه گذشته بالای یک میلیون دلار پگاه آذربایجان شرقی صادر داشته است، که سهم عراق، افغانستان و پاکستان بیشتر است.
وی افزود: پودر بستنی از محصولات جدید شرکت پگاه است.
اعیانی گفت: 425 تن سالانه صادرات را در برنامه امسال داریم که قطعا محقق خواهیم کرد و در بحث بودجه توانسته ایم 133 درصد بودجه را محقق کنیم.
وی تصریح کرد: نزدیک ده درصد افزایش شیر خام داشته ایم و دام دار تنها جایی که امیدواراند و مطمئن هستند، پگاه است.
وی در رابطه با اشتغال زایی گفت: از دام داری که حمایت می کنیم قطعا اشتغالزایی در آن جا انجام می شود و 25 درصد افزایش نسبت به سال 99 داشته ایم.
وی تأکید کرد: به جرات می توان گفت هیچ گونه مواد نگهدارنده در محصولات پگاه استفاده نمی شود و بر اساس بالاترین استاندارد ها محصولات نگه داری می شود.

وی با اشاره به نیاز اصلی بدن و اهمیت آن، گفت: کلسیم مورد نیاز بدن شیر است و در این شرایط درست نیست که با نظریه های غلط توسط برخی به چشم بد نگاه کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از پاستوریزه کردن حتما باید محصول در یخچال نگه داری شود، اینکه شیر ترشیده می شود بدلیل این است که محصول در یخچال نگه داری نمی شود، شیر باید در دمای مناسب و در یخچال نگه داری شود.
اعیانی ادامه داد: سرانه مصرف در استان 95 در کشور 85 درصد است، البته لازم به ذکر است، متاسفانه از سال 90 به بعد بدلیل وضعیت اقتصادی آمار کاهش یافته است.
وی افزود: در بحث قیمت گذاری سازمان حمایت تصمیم گیرنده است و ما نقشی در این زمینه نداریم و تاکنون هیچ گونه دستور کاری در بحث افزایش قیمت نداریم، حاشیه سود شرکت همیشه در حال کاهش است.
وی تاکید کرد: دنبال حجم سازی نیستیم، اگر تناژ را بالا ببریم می‌توانیم چند نفر دیگر را جذب کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حذف یارانه لبنیات منجر به افزایش هزینه‌های درمان شده که نیاز است مسئولان در این جهت توجه ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام/
ارزشمند بودن هدف اصلی پگاه است / پگاه آذربایجان شرقی در سکوی هفتم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار