مدیر آب و فاضلاب روستایی هشترود؛

هیچ روستایی در هشترود با تانکر آبرسانی نمی‌شود

1398/07/20 - 12:58 - کد خبر: 4046 نسخه چاپی

نصر: مدیر آب و فاضلاب روستایی هشترود گفت: امسال به هیچ روستایی در این شهرستان با تانکر آبرسانی نشده و کمبود آب در روستاها وجود ندارد و اگر کمبودی هم هست به خاطر بدمصرفی روستاییان است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد باقرزاده روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب هشترود اظهار داشت: همچنین ممانعت اهالی روستای «قره کلک» از لوله گذاری خط انتقال آب از مجتمع آبرسانی آلمالو به روستاهای فاقد آب شرب سالم، موجب بروز مشکلات در زمینه تامین آب شرب این روستاها شده و لوله های خریداری شده برای این طرح به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهند.

پیشتر نماینده این شهرستان در مجلس نیز از آبرسانی با تانکر و کمبود آب شرب در روستاهای این شهرستان انتقاد کرده بود و گزارشی نیز با موضوع «آب شرب این ۴۸ روستا با تانکر تامین می”شود» منتشر شده بود.

بخشدار مرکزی هشترود نیز در این جلسه گفته های مدیر آبفار را برخلاف واقعیت ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ روستای این بخش که از مجتمع کوهسار تامین آب می شدند با کمبود آب روبرو هستند.

رقیه زارعی علت این کمبود را آبرسانی از این مجتمع به روستاهای شهرستان های اطراف اعلام و اضافه کرد: آبفار شهرستان باید آبرسانی به روستاهای هشترود را در اولویت قرار دهد.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵۰ درصد رودخانه های هشترود نقشه ندارند گفت: تهیه نقشه برای رودخانه های آلمالو و قرانقو از صرف هزینه های میلیاردی جلوگیری می کند.

امین امینیان همچنین از برخورد سلیقه ای در مسدود کردن چاه های غیرمجاز در شهرستان انتقاد کرد و افزود: مسدود کردن چاه های غیرمجاز در راستای حفاظت از منابع آبی بوده و برخورد سلیقه ای در این زمینه، منابع آبی شهرستان و محیط زیست را تهدید می کند.

فرماندار هشترود از لغو مجوز و جمع آوری کارگاه های بلوک زنی و تولید مصالح ساختمانی در داخل شهر تا یکماه آینده خبر داد و گفت: این کارگاهها باید به شهرک صنعتی پروفسور هشترودی انتقال یابند و چاه های آب این کارگاه ها نیز باید مسدود شوند.

امینیان بر تقسیم آب در شهرستان و اولویت بندی تاکید کرد و افزود: میزان آب مصرفی بخش کشاورزی و صنایع تعیین شده و به عنوان مثال ۲۸ هزار متر مکعببرای صنایع تخصیص یافته و تخصیص بیش از میزان تعیین شده، سایر بخش ها را دچار مشکل می کند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

هیچ روستایی در هشترود با تانکر آبرسانی نمی‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار