خبر/

۲۰۰ جراحی در طرح پایش سلامت چشم در آذربایجان‌شرقی انجام شد

1398/07/18 - 14:10 - کد خبر: 3954 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علوی تبریز گفت: در اجرای طرح بسیج پایش سلامت چشم در آذربایجان‌شرقی ۲۰۰ عمل جراحی انجام شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بهنام غفارزاده روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این طرح از اول محرم به مناسبت هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: این طرح در ۱۰ شهرستان استان و منطقه تبریز در حال اجرا بوده و در مدت اجرای آن، عمل جراحی چشم بیماران نیازمند و اقشار کم درآمد به صورت رایگان و برای بقیه افراد نیز با تعرفه دولتی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح تاکنون چهار هزار نفر از سوی پنج پزشک متخصص چشم ویزیت شده اند و برای عمل جراحی افراد واجد شرایط از امکانات و تجهیزات بیمارستان علوی استفاده شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علوی تبریز با بیان اینکه در این طرح یک گروه ۱۵ تا ۲۰ نفره شامل پرستار، متخصص بینایی سنجی، عینک ساز و تدارکات و پشتیبانی مشارکت دارند، گفت: این طرح از جمله در شهرستان های خداآفرین، بستان آباد، خسروشهر، بندرشرفخانه، کلیبر و چاراویماق اجرا می شود.

غفارزاده، ادامه داد: در اجرای این طرح ۵۰۰ تا ۶۰۰ عینک نیز برای نیازمندان تجویز و برای اقشار کم درآمد به صورت رایگان و برای بقیه با تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه چشم پزشکی فردا جمعه در خسروشهر اقدام به ویزیت بیماران می کنند، یادآوری کرد: اختتامیه این طرح جمعه هفته آینده در مصلای تبریز با ویزیت افراد بالای ۵۰ سال از نظر بیماری آب سیاه اجرا می شود.

غفارزاده، افزود: گروه چشم پزشکی فعال در این طرح آماده هستند هر کجای ایران یا منطقه درخواستی برای ویزیت و درمان بیماری های چشم اعلام شود برای معاینه بیماران به آنجا اعزام شوند.

انتهای پیام/

 

۲۰۰ جراحی در طرح پایش سلامت چشم در آذربایجان‌شرقی انجام شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار