خبر/

چراغ سبز خارجی‌ها برای تداوم همکاری با ایران

1398/07/14 - 16:22 - کد خبر: 3668 نسخه چاپی

نصر: دو سفیر خارجی در ایران در دو جلسه جداگانه با روسای اتاق‌های تبریز و اصفهان دیدار کردند. بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با اشاره به تحولات جهانی در تمام حوزه‌ها، افزایش ۷۴ درصدی روابط اقتصادی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را نشانه علاقه‌مندی مردم و مسوولان دو کشور برای گسترش همکاری دوجانبه خواند.

به گزارش نصر به نقل از دنیای اقتصاد، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این دیدار ایجاد تعرفه‌های ترجیحی، اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی و تجاری و تشکیل شرکت‌های مشترک تجاری از طرف دو کشور را از جمله اقدامات موثر در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه خواند.

از سوی دیگر، در دیدار رئیس اتاق اصفهان و سفیر ایتالیا در تهران، بر تداوم همکاری‌های دوجانبه در دوره تحریم تاکید شد. مسعود گلشیرازی در این دیدار تاکید کرد: در شرایط تحریم فقط بخش‌خصوصی می‌تواند به ارتباط بین کشورها کمک کند و مبادلات تجاری را به سرانجام برساند.

او با تاکید بر این نکته که ایتالیا با وجود تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشته است، گفت: در شرایط تحریم فقط بخش‌خصوصی می‌تواند به ارتباط بین کشورها کمک کند و فارغ از محدودیت‌های وضع شده، به انجام مبادلات تجاری بپردازد.

جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران نیز از علاقه‌مندی شرکت‌های ایتالیایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی همچون گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

چراغ سبز خارجی‌ها برای تداوم همکاری با ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار