خبر/

کتاب «ديپلماسی رسانه ای» منتشر شد

1399/11/02 - 21:22 - کد خبر: 36373 نسخه چاپی

نصر: کتاب «ديپلماسي رسانه اي» نوشته «سخاوت خیرخواه» منتشر شد.

به گزارش نصر، این کتاب به زمينه كاوي و آسیب شناسی دیپلماسی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه می پردازد.
 
نویسنده کتاب دیپلماسی رسانه ای درباره این اثر گفت: خبر هر جا که تولید و توسط هر کس که ساخته شود، قدرت می آفریند. قدرت در جهانِ بدون سیم یعنی عصر «کلام بالدار» که با یک کلیک وارد اتاق ما می شود. به گزاف نیست که رسانه ها، قلب و مغزها را مطابق میل خود طراحی می کنند و صرفاً انتقال دهنده واقعیت نیستند بلکه سازنده اَبرواقعی هستند و امروزه به «امتداد انسان» در جوامع بشری تبدیل شده اند. در چنین شرایطی حرکت در شاهراه پرترافیک بین المللی بدون خدمات دیپلماسی رسانه ای امکان پذیر نیست.
 
سخاوت خیرخواه افزود: کتاب «دیپلماسی رسانه ای» تلاش می کند تا با به کارگیری تدابیر و تکنیک های اقناع، استدلال، تشویق، تنبیه و تهدید افکار عمومی جهانی و جامعه طرف مقابل برای پایان مخاصمات و منزوی کردن کشورها و یا ارتقاء سطح روابط سیاسی و تفاهم راهی بیابد از این جهت در جعبه ابزار ارتباطات استراتژیک کشورها، وزن بالایی دارد.
 
وی افزود: دیپلماسی رسانه ای در این مفهوم به معنای هیاهوی رسانه ای نیست، به معنای انفعال رسانه ای هم نیست، بلکه به معنای ابتکار و ابداعات رسانه ای در زمان مناسب است. حتی گاه سکوت هم گفتمانی پرقدرت در دیپلماسی رسانه ای است. در جهان امروز دیپلماسی رسانه ای به شما قدرت می دهد تا راه گفتگو با دشمن را پیدا کنید و به جای ارتش با رسانه، آن را به پای میز مذاکره بیاورید.
 
این گزارش می افزاید، کتاب «دیپلماسی رسانه ای» که توسط «انتشارات پژوهش های دانشگاه» منتشر شده است بزودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.
 
انتهای پیام/
 
کتاب «ديپلماسی رسانه ای» منتشر شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار