سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی؛

۶۲ مصدوم و فوتی سقوط از درخت در آذربایجان‌شرقی

1398/07/11 - 13:10 - کد خبر: 3548 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی امسال بر اثر حوادث ناشی از سقوط از درخت در استان، ۶۰ نفر مصدوم شده‌اند و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، وحید شادی نیا روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: به همشهریان و افراد دارای سابقه بیماری‌های مغز و اعصاب، دیابت و فشار خون توصیه می شود هرگز بالای درخت نروند، چون در ارتفاع زیاد با افت فشار خون مواجه و دچار سرگیجه می شوند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی در بالا رفتن از درخت گفت: افرادی که قصد بالا رفتن از درخت را دارند، حتما مجهز به کمربند مهاری، کلاه ایمنی و کفش مناسب باشند.

سخنگوی آتش نشانی تبریز نیز با توصیه به رعایت موارد ایمنی برای بالا رفتن از درخت گفت: دانستن موارد ایمنی در این مواقع به تنهایی کافی نیست، بلکه کاربست آنها برای حفظ جان شهروندان نیز مهم است.

شادی نیا تاکید کرد: افراد ضمن مجهز بودن به وسایل ایمنی، حتما در هنگام بالا رفتن از درخت، باید حداقل ۲ نفر در باغ حضور داشته باشند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی، نفر دیگر به اورژانس خبر دهد.

در یک هفته گذشته یک پدر ۴۵ ساله در روستای هرزند جدید شهرستان مرند بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد و یک مرد ۳۵ ساله دیگر در همین روستا نیز در سقوط از درخت گردو هر دو دستش از ناحیه بازو شکست.

سال گذشته نیز تنها در شهرستان آذرشهر در ۵۰ کیلومتری جنوب تبریز سه نفر بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

۶۲ مصدوم و فوتی سقوط از درخت در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار