خبر/

یک ستاره متولد شده است

1398/07/09 - 12:42 - کد خبر: 3399 نسخه چاپی

نصر: یاروسلاوا ماهوچیک ۱۸ ساله با عملکرد خیره کننده‌اش در پرش ارتفاع جام جهانی دوومیدانی دوحه علاوه بر کسب مدال نقره نشان داد که یک ستاره در این بخش متولد شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، یک دختر ۱۸ ساله اوکراینی نفس‌های اندک هواداران ورزشگاه الخلیفه حبس کرد. یاروسلاوا ماهوچیک آرام آرام حرکت کرد و با یک پرواز بلند رکورد ۲.۰۴ متر را به ثبت رساند. یک ستاره متولد شده است. پرنده اوکراینی با وجود درخشش نتوانست مدال طلا را بر گردن آویزد چون در سومین تلاش خود چنین رکوردی را به ثبت رساند. این در حالی بود که ماریا لاسیستکنه روس در نخستین تلاش خود ۲.۰۴ متر پرید. با این حال حرکت ماهوچیک یکی از شگفتی‌های جام جهانی دوومیدانی دوحه محسوب می‌شد.

سال‌ها بود که رقابت خاصی در پرش ارتفاع دیده نمی‌شد اما در دوحه این اتفاق درخشان افتاد و همه شاهد دوئل روسی-اوکراینی بودند. همچنین یک ورزشکار مستعد خود را به همه جهان معرفی کرد. ماهوچیک در نخستین رقابت خود توانست رکورد زیر ۲۰ سال جهان را بشکند. او تصور نمی‌کرد چنین رکوردی به ثبت برساند و از این اتفاق شگفت زده شد. ماهوچیک گفت: در حقیقت باور نمی‌کنم. تصور نمی‌کردم رکوردم بیش از دو متر باشد.

ماهوچیک تا ۱۳ سالگی هرگز به رشته پرش نپرداخته بود و تنها پس از دو سال توانست قهرمان  نوجوانان جهان نایروبی (۲۰۱۷) شود. او رکورد این سن را شکست و توانست از مرز ۱.۹۲ متر عبور کند. در دومین تلاش ۱۰ سانتی متر بیشتر پرید.

ماهوچیک دوشنبه شب در میان بزرگان این رشته مدال نقره را به دست آورد. در حالی که لاسیستکنه تلاش می‌کرد ۲.۰۸ متر را بپرد پرنده اوکراینی اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد ادامه دهد، پرچم کشورش را در دست گرفت و خود را آماده کرد تا با واشتی کانینگهام (نفر سوم) جشن بگیرد.  

انتهای پیام/

یک ستاره متولد شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار