استاندار آذربایجان‌شرقی:

نیازمند نگاه متفاوت در حوزه فناوری هستیم

1399/08/26 - 16:12 - کد خبر: 32009 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نیازمند نگاه متفاوت در حوزه فناوری هستیم، گفت: از تمامی فعالیت‌های فناورانه حمایت می‌کنم.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در نشست بررسی زمینه‌های همکاری بین منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی و پارک علم و فناوری ایرانیان با اشاره به اینکه تبریز یکی از قطب‌های علمی و فناوری در کشور است، افزود: آذربایجان شرقی در سند آمایش استان به عنوان هاب خدمات برتر از جمله خدمات های‌تک و فناورانه در منطقه معرفی شده است.
وی با بیان اینکه چرخه تولید علم تا فناوری باید یک چرخه پیوسته و هماهنگ باشد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه علم و فناوری نیازمند نگاهی متفاوت در این حوزه است که همه باید در این مسیر حرکت کنیم.
پورمحمدی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: با وجود کارهای خوبی که در این حوزه انجام شده است اما هنوز بسیاری از ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده و نیازمند نگاهی متفاوت در این زمینه هستیم چون باید همه اجزای آن به طور مستمر با هم ارتباط داشته باشند.
وی به ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در آذربایجان شرقی اشاره کرد و با بیان اینکه هدف اصلی این منطقه ایجاد زیست‌بوم فناوری و برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان و متقاضیان محصولات فناورانه است، مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: موفقیت منطقه ویژه علم و فناوری و سایر مراکز فناوری در تحقق اهداف فناورانه، بخش خصوصی را به حضور و سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقه‌مند می‌کند.
پورمحمدی بر حمایت از همه فعالیت‌های فناورانه در استان تاکید کرد و از آمادگی مدیریت استان برای ایجاد زمینه‌های همکاری میان پارک علم و فناوری ایرانیان، منطقه ویژه علم و فناوری استان و سایر مراکز علمی و فناوری خبر داد.
وی، نمایشگاه بین‌المللی تبریز را فرصت بسیار خوبی برای عرضه محصولات فناورانه و دانش‌بنیان دانست و گفت: با همت جدی در این حوزه، می‌توانیم در بازار ۳۵۰ میلیونی آسیای میانه حضور فعال و موثری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری ایرانیان هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه، گفت: هدف ما تمرکز زیرساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در یک مجموعه متمرکز و هماهنگ است.
حسین جلیلی افزود: این کار کمک می ‌کند تا ضمن پرهیز از موازی ‌کاری و هم‌ راستا کردن ظرفیت‌ها، بازار محصولات فناورانه نیز توسعه یافته و شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب مشتری موفق باشند.
 وی گفت: پارک علم و فناوری ایرانیان به عنوان تنها پارک خصوصی کشور دارای خدمات و مزایای متنوعی است و شرکت‌های مستقر در این پارک می‌توانند از مزایای قانونی متنوعی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
نیازمند نگاه متفاوت در حوزه فناوری هستیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار