رئیس اداره هواشناسی مهاباد خبر داد:

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در سال آبی گذشته

1398/07/02 - 16:56 - کد خبر: 3024 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ثبت یک‌هزار و ۱۶۰ میلی‌متر بارندگی در سال آبی گذشته اول مهر 1397 تا 31 شهریور امسال پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: پس از سردشت در سال آبی گذشته، پیرانشهر نیز با ۹۵۹ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم قرار داشت.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌های سردشت در سال آبی گذشته در مقایسه با ۸۴۹ میلی‌متر سال قبل از آن ۳۷ درصد و در مقایسه با ۷۰۳ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کمترین بارش استان در شوط ثبت شد، افزود: در سال آبی گذشته این شهر با ۲۶۸.۵ میلی‌متر بارندگی کم‌باران‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و پلدشت نیز با ۲۷۷.۶ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم استان از نظر مقدار بارش‌ها قرار داشت.

محمدپور گفت: بارش‌های سال گذشته شوط در مقایسه با ۳۶۰.۶ میلی‌متر سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش و در مقایسه با ۲۸۶.۶ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت این شهرستان ۶ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در سال آبی گذشته میانگین بارش‌های آذربایجان‌غربی ۳۹۸.۱ میلی‌متر بود که سال قبل از آن ۳۵۶.۲ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت استان نیز ۲۵۴.۹ میلی‌متر ثبت شده که بارش‌های سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۵۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی در خصوص میانگین بارندگی‌ها در ارومیه نیز گفت: سال آبی گذشته ۴۹۱ میلی‌متر بارندگی در ارومیه ثبت شد که در مقایسه با ۳۹۵.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل از آن ۳۴ درصد و در مقایسه با ۳۳۶.۵ میلی‌متر میانگین بارندگی این شهر ۴۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: در این مدت در مهاباد نیز  ۶۵۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شد که در مقایسه با ۵۰۷ میلی‌متر سال قبل از آن، ۲۴ درصد و در مقایسه با ۴۱۲ میلی‌متر میانگین بلندمدت ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است.

در آذربایجان‌غربی بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در سال آبی گذشته نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار