با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی؛

پروژه آبخوانداری ذاکر در زنجان افتتاح شد

1398/06/26 - 15:14 - کد خبر: 2730 نسخه چاپی

نصر: امروز پروژه آبخوانداری ذاکر در زنجان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، پروژه آبخوانداری ذاکر در شهرستان زنجان در 20 کیلومتری شرق شهر زنجان واقع در دهستان بناب بخش مرکزی افتتاح شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در حاشیه افتتاح این پروژه، با اشاره به مشخصات پروژه، اظهار کرد: 7050 هکتار مشخصات حوزه آبخیز این پروژه بوده است. همچنین 350 میلی‌متر بارندگی متوسط این حوزه است که بر اساس آمار دبی سیلابی 50 ساله حوزه 39 مترمکعب بر ثانیه و میزان روان‌آب سالیانه حوزه 9 میلیون مترمکعب است.

خلیل آقاجانلو ادامه داد: میزان تغذیه سالانه به سفره‌های آب زیرزمینی قریب به 6 میلیون مترمکعب است و از طریق دو دستگاه بند انحرافی موجود در منطقه، آبگیری می‌شود. علاوه‌بر آن عرصه پخش سیلاب به صورت کانالی به مساحت 200 هکتار است.

این مسئول با اشاره به اعتبار هزینه ‌شده پروژه آبخوانداری ذاکر، تصریح کرد: از سال 95 تا 97، اعتبار هزینه ‌شده برای این پروژه 18 هزار و 240 میلیون ریال است که حجم عملیات بنایی سنگ و ملات، 3250 مترمکعب و حجم عملیات گابیون‌بندی 557 مترمکعب و حجم عملیات خاکی 125 هزار مترمکعب است.

انتهای پیام/

پروژه آبخوانداری ذاکر در زنجان افتتاح شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار