رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است

1399/04/04 - 13:00 - کد خبر: 22226 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت در سطح کشور است و با توجه به استقبال از کشت گیاهان دارویی این مهم توسعه می‌یابد.

به گزارش نصر، جواد تاراسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: تغییر الگوی کشت در زنجان در دست اجرا است چرا که این طرح از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.
وی اظهار داشت: با ایجاد این تغییر، کشت گیاهان دارویی کم آب توسعه می‌یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون هم اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است، گفت: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و شرایط آب‌وخاک در مناطق مختلف استان است.
تاراسی ادامه داد: گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب نیز رشد می‌کند.
به گفته وی، تا پایان سال گذشته توسعه ۵۵۰ هکتاری گیاهان دارویی را در سطح استان زنجان داشتیم که از این میزان ۱۸۵ هکتار فقط برای کشت گل محمدی بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته در این استان بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد.
تاراسی خاطرنشان کرد: گل محمدی یکی از گیاهان دارویی مهم و پُرسود به شمار می رود.
وی تاکید کرد: بر همین اساس جهاد کشاورزی استان زنجان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد و استقبال متقاضیان رای کشت آن نیز بسیار مطلوب است.
انتهای پیام/
زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار