مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

استارت پروژه شهر هوشمند در تبریز /اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین اقتصاد نفتی

1399/04/03 - 07:55 - کد خبر: 22148 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال جایگزین بسیار خوبی برای اقتصاد نفتی است به شرطی که خودمان را تحریم یا فیلترینگ نکنیم.

به گزارش نصر،  "محمد فرزاد" با اشاره به زحمات همکاران خود اظهار داشت: زحمات همکاران بنده همیشه مغفول مانده است، زمانی که در اوج بحران کرونا همه ادارات با یک سوم نیرو در اداره جات حاضر می‌شدند همکاران بنده بدون مرخصی در حال خدمت رسانی به مردم بودند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: نکته خوبی که در آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است سند تدبیر توسعه استان است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی که کشور دچار آن شد، افزود: کرونا ادبیات سیستم اقتصادی را عوض کرد، اگر در راستای استاندارد های جهانی حرکت کنیم و به این موضوع درست نگاه کنیم، اقتصاد دیجیتال جایگزین بسیار خوبی برای اقتصاد نفتی است به شرطی که خودمان را تحریم یا فیلترینگ نکنیم.
وی ادامه داد: اقتصاد دیجیتال در دنیا یک ضرورت است نه یک انتخاب، سهم اقتصاد دیجیتال ایران 6.5 درصد است، در چین ۳۰ درصد و در آمریکا 21.7 درصد است.
فرزاد اذعان کرد: استان آذربایجان شرقی جزء یکی از استان‌هایی که با بیشترین روستا بیش از ۷۰ درصد پوشش اینترنت را دارد.
وی اضافه کرد: در برنامه توسعه استان تا پایان سال ۹۹ در همه روستا ها پوشش اینترنت وجود خواهد داشت.
وی اعلام کرد: به زودی یکی از مراکز داده بزرگ کشور در تبریز با کمک همراه اول استارت می‌خورد.
فرزاد اظهار کرد: ۱۱ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان داریم که جزو برترین استان‌ها به شمار می‌آید.
وی ضمن اظهار تاسف از اینکه استان های کشور به غیر از تهران از نعمت اقتصاد دیجیتال محروم هستند، افزود: ۷۹ درصد اقتصاد دیجیتال در تهران و مابقی در بقیه استان‌ها پخش شده است، متاسفانه ما از این نعمت خودمان را بی‌بهره کردیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به معضلات برنامه شاد اذعان کرد: معضلات مربوط به نرم افزار شاد ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد اما بعد از اینکه مشاهده کردیم برنامه شاد بد عمل می‌کند و مردم ناراضی هستند اینترنت رایگان در اختیار  دانش‌آموزان قرار دادیم و اینترنت دانشجویان را هم در ایام کرونا رایگان کردیم.
فرزاد در رابطه با پروژه شهر هوشمند گفت: پروژه شهر هوشمند یک پروژه فانتزی نیست، این پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد، پروژه شهر هوشمند نیز در تبریز استارت خورده است و اصل قضیه شهر هوشمند مردم شهر تبریز هستند.
وی در پایان ضمن اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان استان پایلوت شناخته شده است گفت اولین پارک خصوصی در تبریز و راه اندازی خواهد شد.
 انتهای پیام/
استارت پروژه شهر هوشمند در تبریز /اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین اقتصاد نفتی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار