معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری؛

فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

1399/03/20 - 15:14 - کد خبر: 21482 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: پارسال فروش شرکت‌های دانش بنیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فناور استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش بوده و در آینده یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور خواهند بود.
وی بیان‌کرد: دانش بنیان‌ها جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و جوانان خلاق کشور به سرعت در حال رشد و ترقی در حوزه‌های فناوری هستند.
وی با اشاره به نقش دانش‌بنیان‌ها در تولید فرآورده‌های مختلف تولیدی گفت: خام‌فروشی برای اقتصاد مضرر بوده و باعث ارزش افزوده نمی‌شود اما شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و موفق عمل کنند.
معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر استان‌های کشور عقب است، افزود: با این حال رشد این شرکت‌ها در چند سال اخیر در  استان سریع بوده و می‌تواند در جمع ۱۰ تا ۱۵ استان قوی در این حوزه قرار گیرد.
 ستاری اضافه‌کرد: این استان با توجه به استعدادهای غنی طبیعی و انسانی خود زمینه بالندگی در حوزه فناوری را دارد و حمایت‌های مسوولان نیز می‌تواند در این مسیر موثر باشد.
معاون علمی رییس‌جمهوری امروز در سفر به استان اردبیل از کارخانه شیمی پژوهان، شیرآلات صنعتی ،اشجع باتری و شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کرد.
در این سفر عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل شروع شده و ستاری در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و جمع فناوران شرکت می‌کند.
انتهای پیام/
فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار