شهردار تبریز؛
اصلیترین مشکل شهر تبریز، آسفالت خیابانها و معابر است
نصر: شهردار تبریز گفت: اصلیترین مشکل شهر تبریز، آسفالت خیابانها و معابر است و به همین منظور در بودجه سال ۹۹، دو برابر بودجه سال ۹۸ به بخش آسفالت اختصاص یافته است.
به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر در بازدید از عملیات آسفالت ریزی خیابان ارتش به سمت اتوبان شهید کسایی، آسفالت ریزی خیابانها و معابر را مهمترین موضوع شهر در حوزه عمران قلمداد کرد و گفت: نهضت آسفالت در سال ۹۹ با سرعت بیشتری در حال انجام بوده و اعتبار قابل توجهی پیش بینی کردهایم تا بتوانیم آسفالت تبریز را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و این در شرایطی بوده که بارندگی در بعضی مواقع باعث شده تا میزان آسفالت ریزی کمتر باشد.
وی، سرعت آسفالت ریزی معابر و خیابانهای شهر را منوط به مساعد بودن شرایط جوی دانست و گفت: بر اساس پیش بینی، چنانچه شرایط آب و هوایی مطلوب باشد و امکان فعالیت وجود داشته باشد، این مقدار آسفالت ریزی را بین ۳۲۰ هزار تن تا ۴۰۰ هزار تن افزایش میدهیم.
شهردار تبریز افزود: آسفالت مهمترین موضوع در حوزه عمران شهرداری تبریز است و ما تلاش می کنیم به شکل جدی به این موضوع اهمیت بدهیم و تا جائی که امکان پذیر باشد، نسبت به آسفالت ریزی معابر و خیابانهای شهر اقدام کنیم.
وی بیان کرد: در ادامه نهضت آسفالتی که شهرداری شروع کرده، انتهای خیابان ارتش منتهی به اتوبان شهید کسایی در دستور کار سازمان عمران قرار گرفته و با توجه به اینکه وضعیت هوا برای آسفالت ریزی بهتر شده است حدود هفت فینیشر در سطح شهر فعالیت میکند.
وی ادامه داد: وضعیت آسفالت خیابان دسترسی ارتش به شهید کسایی که یکی از خیابانهای شلوغ است، از بین رفته و خراب شده بود که با فعالیت تلاشگران شهرداری منطقه سه و سازمان عمران، امروز آسفالت ریزی اساسی در کل مسیر انجام میشود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین باهر یادآور شد: در طول سال ۹۹ و بر اساس وضعیت آسفالت خیابانها و اولویت قرار دادن خیابانها و تمامی معابری که آسفالتشان خرابتر بوده، آسفالت ریزی با سرعت مطلوبی انجام میشود.
وی به وضعیت نامناسب زیرسازی خیابانها و معابر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل اساسی در زیرسازی معابر، مجبور هستیم زیرسازی بعضی خیابانها را عمیقتر انجام دهیم و این اتفاق اخیرا در خیابان شفیع زاده و یا خیابان ۴۲ متری رخ داد و ما مجبور شدیم که تا عمق یک و نیم متر تخلیه کنیم و دوباره از ابتدا زیرسازی کنیم.
وی، تاخیر چند روزه در آسفالت ریزی بعضی خیابانها را ناشی از مشکل زیرسازی دانست و افزود: در بعضی از خیابانها، پس از تراش آسفالت، ترکهایی در سطح آسفالت خیابانها و معابر اتفاق میافتد که دلیل آن، زیرسازی نامناسب است، بر این اساس مجبور میشویم که قبل از آسفالتریزی، زیر آسفالت را برداریم و همین موضوع موجب تاخیر در آسفالت ریزی میشود.
شهردار تبریز اظهار کرد: شعار ما این است که کار حتی اگر زمانبر باشد و هزینه زیادی داشته باشد، باید درست انجام شود؛ سعی میکنیم کاری را که انجام میدهیم، ماندگاری بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا