مدیرکل حفاظت محیط زیست در تحریریه «نصر» بیان کرد؛

منکر چالش های زیست محیطی در آذربایجان شرقی نیستیم

1399/02/04 - 12:59 - کد خبر: 19040 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه منکر چالش های زیست محیطی در آذربایجان شرقی نیستیم، اذعان کرد: آلودگی هوا، آلودگی های صنایع، دریاچه ارومیه، پسماندها و فاضلاب ها جزو اصلی ترین چالش های زیست محیطی موجود در آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش نصر، "حمید قاسمی" با حضور در تحریریه نصر که در آستانه روز زمین پاک انجام یافت، از عملکرد این رسانه در پیگیری و تحلیل اخبار و رویدادهای زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: از ابتدا نصر را با گزارش های زیست محیطی می شناختم و بی تردید نصر به صورت حرفه ای و تخصصی به مسائل محیط زیست ورود پیدا می کند که این فرصت موثر و خوبی برای استان و پیشرفت آن است.
وی با بیان اینکه رسانه ها و فرهنگ سازی آن ها جایگاه ویژه ای در حفظ محیط زیست دارند، ادامه داد: ورود رسانه ها به بحث های زیست محیطی و پیگیری آن ها لازم است، اما انتظار داریم که رسانه ها نیز در انتقادها جانب انصاف را رعایت کرده و مسائل را درست منعکس کنند چرا که در برخی مسائل تمامی واقعیت ها منعکس نمی شود.
قاسمی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان نظارتی است و وظیفه اجرایی ندارد، افزود: تمامی انتقاد ها را می شنویم و ممکن است مسئولان یک شهرستانی در مسئله ای غفلت کرده باشند و بی تردید با تذکر رسانه ها موضوع را بررسی می کنیم، این تذکرها باعث می شود که همکاران ما نسبت به انجام وظیفه خود حساس تر باشند.
وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در جهان باعث قرنطینه خانگی میلیون ها نفر شده و این قرنطینه منجر به پارک شدن خودروها را در پارکینگ شده، باعث شده تا زمین نفسی راحت بکشد. اگر می خواستیم تا آلودگی های زیست محیطی تا این حد کاهش پیدا کند، شاید با سال ها تلاش نیز به چنین نقطه ای نمی رسیدیم.
قاسمی ادامه داد: در روزهایی که طرح فاصله گذاری اجتماعی با محدودیت های بیشتری اجرا می شد، تمام روزهای هوای تبریز پاک بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: کرونا ثابت کرد که مهم ترین راه کاهش آلایندگی های زیست محیطی خواستن مردم و مشارکت آن ها است.
وی با بیان اینکه منکر چالش های زیست محیطی در آذربایجان شرقی نیستیم، اذعان کرد: آلودگی هوا، آلودگی های صنایع، دریاچه ارومیه، پسماندها و فاضلاب ها جزو اصلی ترین چالش های زیست محیطی موجود در آذربایجان شرقی هستند.
قاسمی در ادامه به سوالات متعدد خبرنگار نصر در خصوص مشکلات زیست محیطی برخی صنایع و معادن استان پاسخ داد. متن کامل مصاحبه وی به زودی منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/
منکر چالش های زیست محیطی در آذربایجان شرقی نیستیم سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار