فرمانده سپاه عاشورا خبر داد:

ایجاد ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک به همت سپاه عاشورا

1399/02/01 - 16:00 - کد خبر: 18846 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا گفت: این مجموعه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۰۰ کارگاه فعال تولید ماسک راه اندازی کرده است.

به گزارش نصر، سردار عابدین خرم در نشست خبری به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این تعداد کارگاه در ۴۵ روز اخیر در شهرها و روستاهای مختلف استان راه اندازی شده است و تاکنون افزون بر دو میلیون عدد ماسک تولید شده که از این تعداد یک میلیون و ۹۰۰ هزار عدد در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی حرکت جهادی و مردمی را در تولید ماسک و سایر تجهیزات و اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی در کشور به ویژه آذربایجان شرقی منحصر به فرد دانست و گفت: چنین رفتاری در کمتر کشور درگیر کرونا قابل مشاهده است.

سردارخرم، حمایت از اقشار آسیب پذیر را از رسالت ها و ماموریت های ویژه سپاه عاشورا در مقابله با ویروس کرونا برشمرد و اظهار کرد: با حمایت نیکوکاران استان تاکنون بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش سه میلیون ریال در میان اقشار و خانواده های آسیب پذیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار صدمات اقتصادی شده اند، توزیع شده است.

وی با اشاره به توصیه های مقام رهبری درباره رسیدگی و کمک مومنان به زندگی اقشار آسیب پذیر، از طراحی و اجرای رزمایش مواسات در آذربایجان شرقی توسط سپاه عاشورا خبر داد و یادآور شد: این رزمایش در سه مرحله اجرا خواهد شد و تلاش می شود خانواده های آسیب دیده از کرونا بسته های معیشتی و بهداشتی دریافت کنند.

خرم ادامه داد: در مرحله اول این رزمایش تعداد ۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی پایان این هفته توزیع شده و مراحل بعدی در نیمه ماه مبارک رمضان و پایان این ماه اجرا خواهد شد تا هیچ خانوار نیازمند، محروم از این بسته ها نشوند.

وی ایجاد قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) را یکی دیگر از فعالیت های مهم مجموعه سپاه و بسیج در آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت:در این زمینه سپاه عاشورا تمام امکانات درمانی، بهداشتی و پزشکی خود را به استعداد ۳۵۰ پزشک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان قرار داده است.

سردار خرم افزود: بیمارستان شهید محلاتی تبریز که تحت پوشش نیروی زمینی سپاه است به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و تاکنون تعداد ۱۹۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری شده که از این تعداد متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست داده اند و بقیه یا بهبود یافته و یا دوران تکمیل درمان خود را سپری می کنند.
 
 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فعالیت گردان های جنگ نوین از ۱۳ اسفند ماه پارسال در آذربایجان شرقی برای ضدعفونی کردن تمام شهرستان ها اضافه کرد: در روزهای اولیه اجرای این طرح تمام محلات و نقاط شهرها و بخش ها ضدعفونی شد اما این عملیات در حال حاضر به مناطق و محلات پرخطر شهرها منحصر شده است.

وی هماهنگی و نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی را جزو رویکردها و رسالت های سپاه عاشورا در مقابله با ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: چون دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات ناظر در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستند، سپاه عاشورا در این رابطه کمک حال ستاد استانی مقابله با کرونا است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.
انتهای پیام/
ایجاد ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک به همت سپاه عاشورا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار