احمد حمزه زاده؛

اتمام ۲۷ پروژه مرمتی آذربایجان شرقی تا پایان امسال

1399/01/26 - 17:14 - کد خبر: 18391 نسخه چاپی

نصر: مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام ۲۷ پروژه مرمتی استان تا پایان سال ۹۹، خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌ زاده با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی رسالتی مسلم در انتقال و معرفی هویت فرهنگی به آیندگان است، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی امر و وظیفه ای اجتناب ناپذیر برای معاصر است تا به واسطه آن علاوه بر آیندگان، تمام جوامع بشری را نیز از غنای تاریخی و فرهنگی منطقه مختص خود آگاه سازد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره تداوم عملیات مرمتی ابنیه تاریخی استان، ادامه داد: پروژه های مرمتی ابنیه تاریخی قابل بهره برداری استان اعم از خانه های تاریخی، کاروانسراها، حمام، مساجد و ... طی سال‌های اخیر با روند رو به رشد همراه بوده، بطوریکه تا پایان سال جاری شاهد اتمام ۲۷ پروژه مرمتی خواهیم بود.

حمزه زاده با بیان اینکه پروژه های مذکور با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در حال اجرا و تکمیل هستند، گفت:  هفت پروژه مرمتی ابنیه تاریخی استان نیز که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه هستند، در صورت تامین اعتبار لازم می توانند تا پایان سال جاری تکمیل شوند تا مجموع پروژه های مرمتی قابل بهره برداری استان سال جاری به ۳۴ پروژه افزایش یابد.
انتهای پیام/
اتمام ۲۷ پروژه مرمتی آذربایجان شرقی تا پایان امسال نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار