فرمانده انتظامی استان زنجان؛

کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی در زنجان دستگیر شد

1399/01/26 - 15:45 - کد خبر: 18380 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کلاهبردار ۱۰ میلیاردی توسط پلیس فتا این استان در دام قانون گرفتار آمد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار رحیم جهانبخش، امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: متهم دستگیر شده با استفاده از ۱۲۲ سیم کارت تلفن همراه، مبادرت به کلاهبرداری کرده بود.

وی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از سیم‌کارت‌های مختلف و با عناوین جعلی،  پس از جلب اطمینان، اخذ اطلاعات حساب بانکی و دسترسی به اکانت های شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

سردار جهانبخش افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی پلیس فتا، یکی از سیم کارت‌های مورد استفاده در این کلاهبرداری ها، شناسایی،  مسدود و صاحب آن احضار  و مشخص شد نامبرده مدت‌ها پیش سیم‌کارت خود را مفقود کرده بود، لذا استفاده کننده سیم کارت مورد شناسایی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم صادر شد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، متهم اصلی در تهران شناسایی و با اخذ  نیابت قضایی،  ماموران پلیس فتا زنجان جهت دستگیری وی اعزام شدند که طی عملیاتی غافلگیرانه در یک مهمانپذیر دستگیر شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در بازرسی  از مخفیگاه وی سه دستگاه گوشی تلفن همراه و پنج سیم‌کارت نیز کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همدستی فرد دیگری و با استفاده  از ۱۲۲ فقره سیم کارت،  کلاهبرداری و پس از اقدام مجرمانه آنها را  معدوم کرده است.

وی افزود : همدست این متهم نیز شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه نامبرده تعداد ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۸ عدد سیم‌کارت و ۱۱ کارت عابر بانک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: متهم اصلی پرونده به پلیس فتا دلالت که در بازجوی‌های فنی به عمل آمده، به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و واریز مبالغ به کارت‌های بانکی مختلف معترف شد.

سردار جهانبخش افزود: در تحقیقات پلیس فتا، مشخص شد متهم اصلی دستگیر شده در سال ۱۳۹۷ به جرم کلاهبرداری تلفنی به حبس محکوم شده بود.  

وی با اشاره به اینکه متهم با تعیین وثیقه روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود خودداری کرده و  به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.
انتهای پیام/
کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی در زنجان دستگیر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار