خبر/

برف مناطق سردسیر زنجان را فرا می‌گیرد

1399/01/18 - 13:30 - کد خبر: 17808 نسخه چاپی

نصر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش‌ها در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی این استان به شکل برف خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: سامانه بارشی جدید از امشب وارد منطقه شده و هوای این استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تا پایان هفته شاهد ریزش باران و برف همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در طی این مدت بارش ها به صورت متناوب خواهد بود، اظهار داشت: سرعت وزش باد نیز بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر پیش بینی می شود و حداکثر دما بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت اما دمای حداقل افت چندانی نخواد داشت.

سلطانی تصریح کرد: به علت بارش برف و باران و سرد شدن هوا و وزش باد نسبتا شدید، احتمال خسارت به باغات، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.   

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دما در گرماب ۲- و ۱۶،  خیرآباد ۱- و ۱۳،  فرودگاه زنجان ۱- و ۱۳،  زرین‌رود ۱- و ۱۶،  سجاس ۱- و ۱۴،  حلب ۱- و ۱۸،  دانشگاه زنجان ۱- و ۱۴،  دندی ۰ و ۱۸، صائین قلعه ۰ و ۱۵،  نیک پی ۰ و ۱۵،  زنجان ۰ و ۱۴،  باش قشلاق گرماب ۱ و ۱۷،  قیدار ۱ و ۱۳،  فیله خاصه ۲ و ۱۶،  پری ۲ و ۱۵،  ابهر ۲ و ۱۵،  خرمدره ۲ و ۱۶،  ماه نشان ۳ و ۱۸،  گیلوان ۸ و ۲۲، آببر ۸ و ۲۰،  چورزق ۹ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/
برف مناطق سردسیر زنجان را فرا می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار