قانم مقام علوم پزشکی اردبیل؛

سیر بیماری کرونا در صورت همکاری مردم نزولی می‌شود

1399/01/06 - 13:40 - کد خبر: 17184 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در دو روز گذشته سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان متعادل و به کف رسیده و در صورت همکاری مردم و تداوم خانه‌نشینی شهروندان از دو هفته دیگر روند نزولی بیماری آغار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، افشین فتحی امروز افزود: شروع روند نزولی بیماری کرونا بستگی به همت جمعی مردم دارد و اگر روندی که در دو سه روز گذشته با کاهش ترددهای شهری و بین‌شهری و مراقبت‌های بهداشتی آغاز شده ادامه نیابد، وضعیت همچنان رو به وخامت خواهد رفت.

وی با اشاره به انجام غربالگری شهروندان اردبیلی گفت: بیش از ۸۵ درصد از شهروندان اردبیلی مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که از این تعداد تنها یک درصد دچار علایم مشکوک به کرونا بوده و دو دهم این تعداد نیز نیاز به بستری داشته‌اند.

فتحی تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی در استان اردبیل برای بیماران کرونا را تاکنون کافی دانسته و بیان‌کرد: ۸۳۰ تخت هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران کرونا پیش‌بینی شده و در صورت نیاز این تعداد قابل افزایش به یک‌هزار و ۱۸۰ تخت و در مرحله سوم تا یک‌هزار و ۶۰۰ تخت نیز افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ۲۵۷ تخت نیز در نفاهت‌گاهها برای تداوم درمان کامل بیماران بهبود یافته آماده شده و این تعداد قابل افزایش به ۴۰۰ تخت می‌باشد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در باره تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی استان نیز گفت: کمبودی در این زمینه وجود ندارد، کارخانه تولید ماسک N۹۵ در استان با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار عدد راه‌اندازی شده و الکل نیز  به اندازه کافی در استان در حال تولید می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کروما یک‌هزار نفر در استان بستری شده‌اند، اضافه‌کرد: از این تعداد هم‌اکنون ۳۴۲ نفر بستری بوده ، ۴۴ نفر جانباخته و بقیه بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

به گفته وی هم‌اکنون در استان اردبیل ۳۱۸ نفر مبتلا به بیماری کرونا هستند.
انتهای پیام/
سیر بیماری کرونا در صورت همکاری مردم نزولی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار