نماینده مجلس:

سوء مدیریت ها چالش مهم صنایع آذربایجان شرقی است

1398/02/28 - 12:53 - کد خبر: 1613 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت ها چالش و مشکل اصلی صنایع آذربایجان شرقی است که به نقطه ضعف این بخش تبدیل شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، زهرا ساعی سابقه درخشان بیش از 100 ساله صنعت و تولید در تبریز را مورد اشاره قرار داد و افزود: وضعیت اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی طی سال های گذشته پسرفت داشته و جایگاه درخشان سابق را از دست داده است که برای احیای این جایگاه نیازمند اقدامات اساسی و ریشه ای هستیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه کسانی در تعدادی از صنایع و واحدهای تولیدی استان مسئولیت به عهده گرفته و وارد عرصه شده اند که یا تخصص ندارند و یا از انگیزه کافی و کامل برای تولید و اشتغال زایی ندارند که این وضعیت منجر به تعطیلی بسیاری از واحدها شده است.
ساعی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مادر و مهم تبریز مشکل دارند، اضافه کرد: این صنایع طی سال های گذشته که باید برای تداوم تولید و اشتغال زایی های جدید تقویت می شدند، به حال خود رها شدند و این امر سبب تعطیلی تدریجی و از دست دادن زمینه های شغلی جدید می شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی صنایع و واحدهای تولیدی بحرانی استان ضروری است، یادآوری کرد: اگر مدیران آذربایجان شرقی به دنبال کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال های پایدار هستند باید برنامه های مدون و تعریف شده ای در این زمینه داشته باشند.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه آمار بیکاری در آذربایجان شرقی بالاست و این فراوانی در میان دانش آموختگان دانشگاهی نگران کننده است، گفت: در حالیکه در مراکز دانشگاهی این استان رشته های مهم فنی و مهندسی تدریس می شود، آمار بیکاری تامل بر انگیز و قابل بررسی است.

ساعی اظهار داشت: برای ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان تحصیل کرده باید به سمت اشتغال های نوین همچون فضای مجازی و استارت آپ ها رفت که متاسفانه در این حوزه با حلقه مفقوده هدایت و مشاوره های منطقی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

سوء مدیریت ها چالش مهم صنایع آذربایجان شرقی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار