رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز در گفت‌وگو با نصر مطرح کرد:

نوسازی گروه ماشین سازی تبریز، مقدمه تحول صنعتی بزرگ در کشور است

1404/07/30 - 11:22 - کد خبر: 148425 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با استقبال از آغاز فرآیند نوسازی و بهسازی گروه ماشین سازی تبریز، گفت: نوسازی و بهسازی خطوط تولید و تکنولوژی تولید گروه ماشین سازی تبریز پس از ۵۰ سال فعالیت، یک اقدام راهبردی و بسیار مهم در جهت توسعه صنعتی کشور است که باید با تغییر نگرش مدیریتی و ساختاری به این صنعت کارخانه ساز همراه باشد.

به گزارش نصر، سید باقر شریف زاده با تأکید بر اهمیت ویژه گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در توسعه صنعتی کشور، افزود: نوسازی و بهسازی خطوط تولید و تکنولوژی تولید گروه ماشین سازی تبریز پس از ۵۰ سال فعالیت، یک اقدام راهبردی و بسیار مهم در جهت توسعه صنعتی کشور است که باید با تغییر نگرش مدیریتی و ساختاری به این صنعت کارخانه ساز همراه باشد.
وی ادامه داد: پیش از آغاز فرآیند نوسازی و بهسازی ماشین سازی تبریز، این نگرش‌ها و تفکرات ما درباره این کارخانه راهبردی و بطور کلی صنعت کشور است که باید بروزرسانی شود تا بتوانیم در این پروژه موفق شویم.
شریف‌زاده گفت: لازمه موفقیت فرآیند نوسازی گروه ماشین سازی تبریز، وجود یک هیأت مدیره قوی، متخصص و دارای اختیارات لازم و کافی است که هر گونه دخالت دولت و نمایندگان مجلس را در روند امور نپذیرد و آنچه درست است را به انجام برساند.
وی تأکید کرد: امروز گروه ماشین سازی تبریز نیازمند بروزرسانی تکنولوژی تولید و بروزرسانی ساختار مدیریتی و نیروی انسانی است تا بتواند در بازار امروز جهانی رقابت‌پذیر شود.
رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تأکید کرد: نوسازی و بهسازی گروه ماشین سازی تبریز در شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی کشور برای صنعت داخلی یک فرصت بسیار خوب برای نوسازی خطوط تولید دیگر کارخانجات و صنایع در حوزه‌های مختلف است و این یک مأموریت بسیار مهم برای صنعت مادر ماشین سازی تبریز است.
شریف‌زاده افزود: در این مسیر مدیریت گروه ماشین سازی تبریز باید از هر گونه دخالت خارج از سازمان و غیرحرفه‌ای مصون بماند و موضوع خصوصی سازی و مالکیت سهام آن بصورت قطعی حل شود تا خللی در روند نوسازی آن پیش نیاید.
وی در پایان گروه ماشین سازی تبریز را یکی از نمادهای صنعت آذربایجان و هویت صنعتی تبریز دانست و فرآیند نوسازی و بهسازی آن را یک امر لازم و راهبردی دانست‌ و از عزم وزارت صنعت و مدیریت عالی آذربایجان شرقی در این خصوص قدردانی کرد.
انتهای پیام/
نوسازی گروه ماشین سازی تبریز، مقدمه تحول صنعتی بزرگ در کشور است محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 6 نظر

پاسخ   زکریا.تشکری   2 هفته پیش  

ازاقای.سید.باقر.شریفزاده.تشکر.میکنم.نوسازی.کارخانه.ماشین.سازی.تبریز.لازم.وضروری.است.وبهتر.است.از.باز.نشستهگان.ماشین.سازی.دراین.مورد
شود

پاسخ   مهران   2 هفته پیش  

مثل سگ دروغ میگوید سردسته دزد ها خود این پدر سگ است

پاسخ   رضا   2 هفته پیش  

این تباری که زدید همه مدیران ماشین سازی گفته اند
و هیچکدام هم موفق نبودند

پاسخ   ملکه دل   2 هفته پیش  

عزیزان بهترین کارخانه ای که از لحاظ موقعیت مکانی تا باحال دیدم است.ولی متاسفانه با رویکرد بسیار نابخردانه در طول چندین سال تبدیل به یک مکان ضایعاتی شد.چون مدیر ومسول وصاحب نداره،وچندبن سال هست که فقط مدیران برای جیب خودشون کارایی دارند نه برای ارتقا صنعت،..چی بودیم چی شدیم.

پاسخ   خادمي   2 هفته پیش  

سلام من از نظرات اقاي شريف زاده بسيار خرسند شدم البته شروط ديگري هم وجود دارد كه بايز در محل خود به ان پرداخت

پاسخ   امیر   2 هفته پیش  

نوسازی نکنید که یه فکری به داخل اداره بکنید کارگر با اضافه کار 22میلیون پول میگیره اداره ای 60/100 میلیون پول میگیره با این وضعیت هرچقدر نوسازی بشه مفت خورده میشه چیزی هم به اسم پیشرفت نمیبینیم هیچوقت. روابط ظوابط بیداد می‌کنه توی ماشین سازی 300/400نفر کارگر سخت کار میکنن 600نفر مفت با حقوق بالا کارخونرو میخورن
پژوهشیار