به گزارش نصر، حضور در گوگل، یعنی دیده شدن در جایی که بیشترین جستوجو و تصمیمگیری کاربران در آن اتفاق میافتد. برای اینکه وارد این مسیر شوید، به یک سایت نیاز دارید. ادامه مسیر را هم در ادامه همین مطلب بررسی کردهایم.
چگونه صفحه کسبوکار در گوگل بسازیم؟
ساختن صفحه کسبوکار در گوگل، فرایند فنی، تخصصی و دقیقی دارد. این کار را باید به یک تیم طراحی سایت و افرادی متخصص سپرد تا با موفقیت انجام شود. به طور کلی، نحوه ساختن یک صفحه اختصاصی برای کسبوکارها، چندین مرحله یکسان دارد که عبارتاند از:
مرحله اول؛ ثبت دامنه و خرید هاست اختصاصی: برای شروع باید آدرس اینترنتی یا دامنه سایتتان را ثبت کنید. در ادامه، فضای میزبانی سایت یا اصطلاحاً هاست (Host) با کمک طراح سایت تهیه میشود.
مرحله ۲؛ طراحی سایت حرفهای با امکانات و ویژگیهایش: سایت باید بر اساس استانداردهای گوگل طراحی شود. همچنین، ساختار و امکانات تخصصی سایت تأثیر مستقیمی روی رتبه شما در گوگل میگذارند.
مرحله ۳؛ اتصال سایت به پلتفرمها و ابزارهای گوگل: در این مرحله، تیم طراحی، سایتتان را به گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) متصل میکند. این کار برای تحلیل دقیق و مدیریت بهتر سایت ضروری است.
مرحله ۴؛ ایجاد و ثبت صفحه رسمی کسبوکار در گوگل: پس از آماده شدن سایت، صفحه بیزینسی شما در گوگل ثبت میشود. این صفحه اعتبار قابل توجهی به کسبوکار شما میدهد تا بهتر از همیشه دیده شوید.
بهینهسازی صفحه گوگل برای دیده شدن بهتر
بهینهسازی (optimization)، به معنای آمادهسازی سایت و محتوای صفحات آن برای رتبه گرفتن در نتایج جستوجوی گوگل است. وقتی میگوییم «بهینهسازی صفحه گوگل»، منظورمان این است که ساختار سایت باید از لحاظ فنی، محتوایی و تجربه کاربری تنظیم شود. هدف این است که گوگل، صفحه سایتتان را شناسایی کند و رتبه بالاتری به آن بدهد.
این بهینهسازی سئو سایت شامل تکنیکها و اقدامات خاصی است؛ از جمله استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینهسازی سرعت سایت، طراحی نسخه موبایلی و لینکسازی. همه این موارد باید توسط تیم سئو بررسی و اجرا شوند تا صفحه شما در نتایج گوگل بهتر دیده شود. برای انجام درست این موارد، پیشنهاد میکنیم از آژانسی معتبر
خدمات سئو دریافت نمایید.